עיכובים קשים בנתב"ג: הסיבה הרשמית – מחסור בעובדים
עיכובים ניכרים בשירות הנמל
עיכובים משמעותיים נרשמים מאז אמש בנמל התעופה בן־גוריון, בעיקר בפריקת מזוודות ובטיפול בכבודה. נוסעים דיווחו על המתנה ממושכת של למעלה מארבע שעות לאיסוף המזוודות, ובחלק מהמקרים גם עיכובים בטיסות היוצאות.
טענות על שביתה
ברשות שדות התעופה (רש"ת) עלו טענות כי מדובר בשביתה מצד עובדי שירות הקרקע, המוחים על עומס חריג ותנאי עבודה ירודים. פנחס עידן, יו"ר ועד העובדים, הסביר כי הסיבה לעיכובים החריגים היא חוסר היערכות של ההנהלה מבחינת כוח אדם.
הסבר רשמי ממשרד שדות התעופה
רשות שדות התעופה מסרה כי לעיכובים יש מספר סיבות:
- עומס תפעולי חמור הנובע ממחסור בכוח אדם.
- העלייה החדה במספר הנוסעים בתקופת הקיץ, ובפרט לקראת אוגוסט, מכבידה על מערכות השירות בשדה ופוגעת בזמני התפעול הרגילים.
אמש, עברו בנתב"ג יותר מ־71 אלף נוסעים, מה שנראה כאחד הימים העמוסים ביותר מאז חידוש הפעילות לאחר המבצע באיראן.
מחסור בעובדים
על פי רש"ת, המחסור בעובדים נובע גם מהיקף גיוס המילואים הנרחב של עובדים מהרשות. עוד נמסר: "אנחנו מודעים לעומסים, פועלים בשיתוף פעולה מלא עם כל השותפים שלנו בוועד העובדים ובהסתדרות, פועלים לשחרר את אנשי המילואים ודואגים לעבות את המשמרות בכוח האדם הנדרש".
לאור העומס, הוסיפו ברש"ת: "אנחנו פועלים על־מנת לפתור את הסוגיה בהקדם, ומתנצלים בפני הנוסעים על העיכובים