דילוג לתוכן

עלייה במודעות לתעודות מקצועיות: הסטודנטים שמהם מתחילים במסלולים גמישים לחינוך גבוה

מגמות בהשגת תעודות אקדמיות מאוניברסיטאות

דיווח ה-UDE מאת NSCRC

המרכז לחקר הסטודנטים בארה"ב (NSCRC) פרסם את הדיווח על בעלי תארים ראשוניים (UDE) לחודש אפריל 2025. הדו"ח עוסק במגמות ובנתונים המצביעים על ההישגים האקדמיים של סטודנטים לתואר ראשון במהלך שנת הלימודים 2023-2024. על פי הממצאים, ישנו ביקוש גובר לשיטות שונות בהשגת השכלה גבוהה, עם עלייה משמעותית במספר המתקבלים לתעודות הסמכה.

תארים Bachelor's מול תעודות הסמכה

במהלך שנת הלימודים 2023-2024, כ-3.24 מיליון סטודנטים לתואר ראשון הצליחו להשיג לפחות תעודה אחת. 58.8 אחוז מהסטודנטים קיבלו תואר ראשון, 25% תואר Associate ו-15.9% קיבלו תעודת הסמכה. מאז השנים 2014-2015, נרשמה ירידה במספר הסטודנטים המגיעים לתואר Associate, בעוד שמספר המקבלים תעודות הסמכה רק צומח.

על פי הנתונים, המוסדות השניים הציבוריים נותרו המובילים בהענקת תעודות הסמכה, אך המוסדות הציבוריים לתואר ראשון, מכללות למטרות רווח, ומוסדות המעניקים תואר ראשון דרך תואר Associate (PABs) הגדילו את חלקם אף הם בשנים האחרונות.

מי הם מקבלי תעודות ההסמכה?

הדו"ח מחלק את מקבלי התעודות לקטגוריות: "מקבלי תעודות בפעם הראשונה" ו"מקבלי תעודות קודמות". בשנת הלימודים 2023-2024, 73.4% מהמ гуманדיקנאים היו מקבלי תעודות בפעם הראשונה, כשכ-15% מהם קיבלו תעודת הסמכה. כ-61% מהמקבלים תעודות קודמות השיגו קודם לכן תואר Associate.

כמו כן, סטודנטים עם תעודה קודמת היו נוטים יותר לקבל תעודת הסמכה נוספת או תואר Associate, מאשר תואר ראשון. הנתונים מראים כי סטודנטים שמקורם בפועל הם ברובם צעירים בגילאים 21 עד 24 שהשיגו תואר ראשון, דבר שמעיד על כך שהתוכנית המסורתית להשגת תואר ראשון נותרה פופולרית.

השפעת המגמות על עתיד ההשכלה הגבוהה

הדו"ח מציע כי המסלול "המסורתי" של השגת תואר ראשון מיד לאחר סיום התיכון הוא עדיין הדרך השכיחה ביותר. עם זאת, תעודות הסמכה מושכות יותר סטודנטים שאינם חשים מוכנים להתחייב למסלול תואר ארבע-שנתי או שמחפשים דרכים מהירות יותר להשתלבות בשוק העבודה בעלות נמוכה יותר של חובות לימוד.

עם התמקדות על הכישורים המעשיים הדרושים לשוק העבודה, תעודות ההסמכה מציעות גמישות רבה יותר למוסדות ולהתאמת את התכנים לצרכים של התלמידים ודרישות השוק.

סיכום

הדו"ח מדגיש שינוי מהותי במגמות ההשכלה הגבוהה בארה"ב, עם עלייה בהשגת תעודות הסמכה בזמן שהנוכחות במסלולים המסורתיים הולכת ופוחתת. אלו תובנות חשובו שיכולות לשדרג את הגישה לחינוך גבוה ולהתאים אותה לחיים המודרניים, הצרכים המשתנים של שוק העבודה והאחריות הנוספת שמטילים מבוגרים.

הדעות המובעות בטקסט זה שייכות למחברים ואינן משקפות בהכרח את עמדות הבנק הפדרלי של ריצ'מונד או מערכת הבנק הפדרלי

Scroll to Top