ענקיות הטכנולוגיה מתמודדות עם אתגרי מלחמת הסחר: אפל מעבירה ייצור, מיקרוסופט מעלה מחירים ואמזון משנה אסטרטגיות – מה צפוי לעתידן הכלכלי?

אפל מעבירה ייצור מסין להודו וויאטנאם; מיקרוסופט מעלה מחירים ואמזון מבצעת "רכישות מקדימות"

הכוח הכלכלי של ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות, אפל, מיקרוסופט, אמזון, אלפאבית ומטא, נחשף בדוחות האחרונים, שמצביעים על ההכנה של החברות לעידן המכסים ומלחמות הסחר. החברות, המייצרות מוצרים ושירותים בשווי של כ-450 מיליארד דולר לרבעון, הציגו תמונה מעורבת ברבעון האחרון: גידול של 10% בהכנסות, אך עם תחזיות מאכזבות לרבעון הקרוב.

אפל ואסטרטגיית הייצור החדשה

אפל מתחילה לנקוט בצעדים אסטרטגיים להפחתת החשיפה שלה לסיכונים הנעוצים בייצור בסין. החברה מעבירה חלק מייצורה למתקנים בהודו ובווייטנאם, במטרה לספק את רוב המכשירים הנמכרים בארצות הברית ממקורות מחוץ לסין כבר ברבעון הקרוב. מהלך זה צפוי לעלות לאפל כ-900 מיליון דולר, אך ישפיע במעט על שולי הרווח שלה.

גישות שונות באמזון

במקביל, אמזון נוקטת בגישה שונה, עם "רכישות מקדימות" של מוצרים ו"הקדמת משלוחים" על ידי המוכרים החיצוניים שלה. מנכ"ל אמזון, אנדי ג'אסי, הדגיש כי הביקוש עדיין לא ירד, והקנה גמישות תמחורית על בסיס למעלה משני מיליון מוכרי צד שלישי.

יציבות בפרסום הדיגיטלי

חברות הפרסום הדיגיטלי, כמו מטא וגוגל, מראות עמידות גבוהה יותר מול האתגרים הכלכליים. מטא, לדוגמה, הודיעה על הרחבת תוכנית ההשקעות ההונית שלה, עם תקציב של עד 72 מיליארד דולר. לעומתה, מיקרוסופט מצתה את יתרונה עם גידול חזק ברווחים מהטכנולוגיה הארגונית.

התמודדות עם העלאות מחירים

בעוד מיקרוסופט הודיעה על העלאת מחירי קונסולות ה-Xbox, אפל שומרת על אפשרות להעלאות מחירים, דבר שיכול להשפיע לרעה על משתמשי האייפון, שכבר משלמים מעל 1,000 דולר למכשירים.

אתגרים ויתרונות לעידן החדש

בהקשר זה, היתרון של ענקיות הטכנולוגיה טמון בגודלן ובגיוון העסקי שלהן. למרות האתגרים שמביאה מלחמת הסחר, החברות מחזיקות בכוח תמרון שמסייע להן לעבור את התקופה הקשה הזו. התלות של הצרכנים במערכות האקולוגיות שיצרו נותנת להן יתרון מובהק בשוק.

המסר המרכזי מדוחות הרבעון הוא שהחברות מצליחות להראות עמידות מעניינת, אך השאלה הגדולה היא עד כמה יצליחו לשמור על המומנטום החיובי amid המצב הכלכלי המאתגר

Scroll to Top