פולקסווגן סוגרת קווים: השבתה יזומה במפעלי החשמליות בעקבות ירידה בביקוש, בעוד תעשיית הרכב הגרמנית מתמודדת עם משבר פיטורים חמור

פולקסווגן הודיעה על השבתה יזומה של מפעלי ייצור לרכב חשמלי

ירידה בביקוש לרכב חשמלי

פולקסווגן הודיעה על השבתה יזומה של מספר מפעלי ייצור לרכב חשמלי, כגון המפעל בצוויקאו המייצר את דגמי אודי Q4 אי-טרון, פולקסווגן ID.7 ו-ID באז, כמו גם קופרה בורן. ההשבתה נובעת מירידה בביקוש לרכבים אלו באירופה ובארצות הברית. למרות שפולקסווגן מובילה את שוק החשמליות באירופה בשנה זו, בעקבות קריסת טסלה באזור, ההאטה בצמיחה של קטגוריית הרכב החשמלי מאלצת את החברה להתאים את ייצור הרכב שלה ולהימנע מהיצף מלאים.

השבתות מפעלים

על פי דיווחים מבלומברג, מפעל בצוויקאו יושבת לשבוע, ופסי ייצור נוספים בהאנובר ובאמדן יושבת למספר ימים. בנוסף, המפעל בדרזדן, המכונה "המפעל השקוף", שבו מיוצרות כמות קטנה של ID.3, יפסיק את פעילותו. מפעל זה מהווה מרכז מבקרים ייחודי המאפשר לציבור להתרשם מהתהליכים המייצור.

השלכות על תעשיית הרכב הגרמנית

ההשבתה מגיעה על רקע הסכמות שהושגו עם איגודי העובדים להפחתת כוח האדם ב-35 אלף עובדים עד 2030 וצמצום כושר היצור בגרמניה ב-700 אלף יחידות בשנה. תעשיית הרכב הגרמנית נתונה ללחצים כלכליים קשים כתוצאה מתחרות עזה מעולם הרכב הסיני, בפרט בתחום החשמליות.

פיטורים בקרב ספקיות רכבים

לאחרונה הודיעה חברת בוש על תוכנית התייעלות נוספת שתכלול פיטורים של 13 אלף עובדים, ובסך הכל כ-18,500 עובדים במגוון תחומים. חברות נוספות בתחום כגון ZF, קונטיננטל ושפלר גם הן הודיעו על פיטורי עובדים, דבר שמעיד על המצב הקשה בתחום הרכב הגרמני.

המצב הזה מייצר דאגות עבור התעשייה והכלכלה הגרמנית כולה, שכן תעשיית הרכב מעסיקה יותר מ-700 אלף עובדים בתחומים שונים של ייצור, פיתוח ושירות.

סיכום

התהליך המורכב הזה מצביע על התמודדותה של פולקסווגן עם אתגרים משמעותיים בשוק הרכב החשמלי, תוך שהיא נדרשת להתאים את כוחות הייצור שלה על מנת לעמוד בפני השינויים הדינמיים בביקוש ובתחרות.

לתוצאות האיניים של צעדים אלו עשויות להיות השפעות מרחיקות לכת על תעשיית הרכב הגרמנית כולה.

Scroll to Top