פיגמה במרוץ להנפקה: האם החברה המהפכנית בתחום העיצוב תצליח לשוב את שוק ההון?

פיגמה יוצאת להנפקה ראשונית בבורסת ניו יורק

רואדשואו לקראת ההנפקה

חברת פיגמה, המובילה בפיתוח פלטפורמות עיצוב משתפות פעולה, מציעה לציבור הנפקה ראשונית (IPO) בבורסת ניו יורק. החברה החלה כרגע בסבב ה"רואדשואו", שבו היא מציגה את עצמה למשקיעים מוסדיים במטרה לעורר עניין ולבנות ביקושים לפני ההנפקה. במסגרת ההנפקה, פיגמה מציעה למכירה יותר מ-36 מיליון מניות מסוג A, במחיר מוערך של בין 25 ל-28 דולר למניה, כאשר סך הגיוס צפוי להגיע לכמעט מיליארד דולר.

פרטי ההנפקה והשוויים הצפויים

אם המניה תונפק במחיר הממוצע, שוויה של פיגמה יעמוד על כ-16 מיליארד דולר. ההנפקה מהווה שילוב בין מניות חדשות שמגייסות הון לחברה, ומניות קיימות שמציעות למכירה על ידי בעלי מניות נוכחיים. הצעד הנוכחי מגיע על רקע התעוררות מחודשת בשוק ההנפקות לאחר תקופה ממושכת של קיפאון, עם חברות נוספות כמו רדיט וסירקל שכבר פתחו את הדלתות לציבור.

היסטוריה והצלחות של פיגמה

החברה הוקמה בשנת 2012 על ידי דילן פילד ואוון וואלאס, במטרה ליצור כלי עיצוב שיעודד שיתוף פעולה בזמן אמת בענן. בניגוד לתוכנות עיצוב מסורתיות, פיגמה פועלת ישירות מהדפדפן ומיועדת לא רק למעצבים, אלא גם למפתחים ולמנהלי מוצר. הצלחתה גברה עם מגפת הקורונה, שהפכה את העבודה מרחוק לנורמה, ופיגמה הפכה לכלי חיוני בחברות טכנולוגיה רבות, תחליף מתגבר לתוכנות של אדובי.

אתגרים והזדמנויות לעתיד

כעת, פיגמה מתמודדת עם האתגר להוכיח למשקיעים שהיא לא רק חברת עיצוב, אלא פלטפורמת טכנולוגיה שיכולה להתרחב לשווקים נוספים. הערכת השווי הנוכחית של החברה, 16 מיליארד דולר, עלולה להיראות נמוכה בהשוואה להצעת רכישתה של אדובי בשווי 20 מיליארד דולר, אך היא גבוהה בהרבה מהשווי שבו גייסה כספים אחרון, עמד על 12.5 מיליארד דולר.

מסקנות

השוק כולו צופה בעיון בתהליך ההנפקה של פיגמה. משקיעים רבים מאמינים שזהו מבחן אמיתי לשוק ההנפקות, במיוחד בשוק הטכנולוגי. התשובות לשאלות אלו צפויות להגיע בסוף יולי, כאשר ייקבע המחיר הסופי ותתחיל המסחר

Scroll to Top