פלמנגו משתפת פעולה עם אוהדיה בקמפיין ההיסטורי: "הכירו בנו כאומה סמלית-תרבותית במרכז ההכרה העולמית

קבוצת הענק הברזילאית פנתה לאו"ם: "הכירו בנו כאומה סמלית-תרבותית"

פלמנגו משיקה קמפיין להכרה כאומה תרבותית

פלמנגו, קבוצת הכדורגל הברזילאית המפורסמת, השקיעה מאמצים בהשקת קמפיין חדש במטרה לקבל הכרה מהאו"ם כאומה הסמלית-תרבותית הראשונה בעולם. הקבוצה, הנחשבת לאחת מהקבוצות הגדולות והאהובות בברזיל, ביקשה להכיר באוהדים שלה, המונים יותר מ-45 מיליון, כאומה המייצגת תרבות ייחודית וחזקה.

התגובה והצהרת זיקו

המהלך קיבל תמיכה נלהבת מכוכב העבר זיקו, שהביע את התלהבותו מהקמפיין במהלך הופעה במרקנה. "אם היינו מדינה, היינו המדינה ה-36 בגודלה בעולם מבחינת האוכלוסייה", אמר זיקו. הוא המשיך ואמר: "פלמנגו הוא לא רק מועדון, הוא אומה. אנחנו מאוחדים תחת דגל אחד, תרבות אחת ותחושה אחת שחוצה דורות".

ההגדרה של "אומה אדומה-שחורה"

בהצהרתו, זיקו תיאר את אוהדי פלמנגו כאומה שמעודדת רגש קולקטיבי, פאתי גבולות גאוגרפיים. "יש לנו מוזיקה, סיפורים, גיבורים, מנהגים ומסורות, ואנחנו מפוזרים בכל רחבי העולם", הסביר.

לקידום הקמפיין, יצאה פלמנגו בקריאה לאוהדיה לחתום על עצומה דיגיטלית. המועדון הוסיף, "מהפרוטוקול הבינלאומי ועד היציע – דבר אחד ברור: העולם כבר אדום-שחור. האו"ם רק צריך לאשר".

מטרת הקמפיין

בהודעה רשמית של פלמנגו נכתב כי מטרת הקמפיין היא לגייס את ההמון האדום-שחור סביב יוזמה סמלים המבטאת את הכוח התרבותי והרגשי של הקבוצה. "הכרה מצד האו"ם, גם אם תהיה סמלית בלבד, תהווה אישור בינלאומי לתופעה שכבר מתקיימת בברזיל וברחבי העולם," נמסר מהקבוצה.

סיכום

קמפיין ההכרה של פלמנגו מדגיש את השפעתה הרבה של הקבוצה על חיי אוהדיה ותרבות הכדורגל בברזיל ובעולם. ההצהרה המובהקת של זיקו מהווה עדות לכוח הסימבולי שפלמנגו מייצגת בעיני אוהדיה

Scroll to Top