2025-03-12 14:30:00
השפם חוזר גם לצמרת הקקטוס: האפטרשלוק של פריגת שוב בראש הדירוג
פרסומות מצטיינות השבוע
במסגרת דירוג קקטוס הזהב לשנת 2025, פריגת מתמקמת במקום הראשון זו הפעם השנייה ברציפות, כאשר המוכר המפורסם שלה, שלום מיכאלשווילי, שב עם השפם המפורסם בפרסומת שהפכה לאהובה על הצופים. בפרסומת מצגת טעמים וחוויות שהותירו רושם בהצלחה.
IKEA, אשר מציינת 25 שנות פעילות בישראל, מתייצבת במקום השני עם פרסומת נוסטלגית שמחברת בין המותג השוודי לבין האתוס הציוני. הפרסומת נוגעת ללב ומביאה איתה תחושות של זיכרונות.
במקום השלישי ממוקם בנק מזרחי טפחות, עם פרסומת בה participan דביר בנדק ונסרין קדרי, שזוכה לשבחים על הייחודיות שלה.
על המדד
דירוג קקטוס הזהב מתבצע על ידי חברת המחקר "שילוב". במסגרת המחקר, נבדקות הפרסומות האהובות ביותר בטלוויזיה מידי שבוע בסקר המעריך את דעתם של כ-640 מרואיינים בגילאי 18 ומעלה. הסקר מבצע דירוג על סמך שלושה מדדים עיקריים: זכירות, אטרקטיביות והשפעה על המותג.
פרמטרים בדירוג
הדירוג מתבסס על שלוש קטגוריות עיקריות:
- זכירות: עד כמה הקהל נזכר בפרסומת.
- אטרקטיביות: עד כמה הפרסומת מושכת את תשומת לב הצופים.
- השפעה על המותג: ההשפעה של הפרסומת על התדמית של המותג בעיני הצרכנים.
ציון המדד המסכם נקבע משקלול של המדדים הנ"ל, כאשר טעות הדגימה הסטטיסטית היא 3.9%.
מעניין לראות איזו פרסומת תוביל את הדירוג בשבוע הבא, לאחר הכניסה המחודשת של פריגת למקום הראשון.
סיכום
כחלק מהתרבות הצרוכנית, דירוג קקטוס הזהב מביאה לתשומת לב הציבורי את הפרסומות שהן לא רק מבדרות, אלא גם מצליחות להותיר רושם משמעותי על הקהל. עם פריגת המובילה, IKEA הגעת היישר למקום השני, ובנק מזרחי טפחות מסיים את השבוע הקרוב במקום השלישי, מסתמן כי הענף של הפרסום אינו חדל להפתיע.
תגים: פרסום, קקטוס הזהב, פרסומות, פריגת, IKEA, מזרחי טפחות