צרכנים באירופה מחפשים שקיפות ורכיבים טבעיים: המגמה החדשה בתעשיית המזון והמשקאות čistai

מגמות התווית הנקייה באירופה: מה שמניע את הצרכנים

רכיבים טבעיים ובריאותיים בראש סדר העדיפויות של הצרכנים

התנועה להקטנת התהליכים והמתודולוגיות המעורבות בייצור מזון נמשכת לצמוח באירופה, כאשר הצרכנים נהיים מודעים יותר למה שהם אוכלים. מגמות התווית הנקייה, שהתמקדו בעבר בעיקר ברכיבים טבעיים ומזינים, מתפתחות כעת לכיוונים חדשים. צרכנים מנתחים את איכות הבסיס של רכיבי המוצרים ואת השפעתם על הסביבה, עם דגש על מינימום עיבוד.

צרכנים אירופיים מעדיפים רכיבים אמיתיים וטבעיים

סקר שערך אינובה מצביע על כך ש-39% מהצרכנים מתארים מוצרים הכוללים רכיבים טבעיים כתווית נקייה. מתוכם, 30% בוחרים במזון טבעי בזכות הערך התזונתי של המוצרים. פירות (65%) וירקות (57%) נחשבים למזונות החשובים ביותר מבחינת צריכת מזון בריאה בקרב הצרכנים האירופיים.

הימנעות מתחליפי סוכר וצבעי מאכל

מחקרים מראים ש-45% מהצרכנים האירופיים נמנעים ממתחניפים מלאכותיים כמו אספרטם וסוכרלוז, ו-40% נרתעים מצבעי מאכל מלאכותיים. הבחירה להימנע מרכיבים אלה משקפת את החשיבות שהצרכנים מעניקים לשיוך עקרון הטבעיות לרכיבי המזון. המותגים יכולים לנצל את הידע הזה על ידי הצעת חלופות מתוקות טבעיות וללא תוספות כימיות.

שקיפות מקנה אמון

הצרכנים האירופיים קוראים תוויות מזון ומחפשים הבטחות אודות תוויות נקיות. עם כ-1 מתוך 3 מוצרים חדשים בשוק האירופי נושאים תווית נקייה, למותגים יש צורך להציג ניסיון פתוח והגון. סדרת הקורנפלקס "Only… Ingredients" שזכתה לשבחים בממלכה המאוחדת מדגימה את הביקוש ההולך ומתרקם לשקיפות במזון.

המודעות לסביבה גוברת בקרב הצרכנים

בשנים האחרונות החשיבות של בריאות כדור הארץ עלתה על חשבונם של צרכנים רבים, כאשר 90% מהם מצהירים שהקיימות חשובה להם. עלמות התוויות הנקיות גולשות מעבר לרכיבי המוצרים ונוגעות גם לצורת ייצור הרכיבים ומעשיהם של המותגים בהיבט זה. עם זאת, רק מחצית מהצרכנים מוכנים לשלם יותר עבור תקני קיימות גבוהים, מה שמקשה על המותגים היותר מקיימים בשוק.

שיפוט טכנולוגי בצריכת מזון

הקדמה הטכנולוגית מאפשרת לסייע לצרכנים בהבנת האינפורמציה על המזון שהם רוכשים. כלים דיגיטליים מספקים לא רק ניהול בריאות אישי אלא גם מידע על התזונה, ייצור והמוסריות של מוצרים. במיוחד אצל דורות צעירים כמו המזון של דור ה-Z והמילניאלים, השימוש בטכנולוגיה יכול לשפר את שיקול הדעת ולקדם צריכה בריאה.

מה צפוייה במגמות התווית הנקייה באירופה?

צרכנים לא מעוניינים רק בקווים מנחים פשוטים וברורים אלא גם בפרטים לגבי מקור הרכיבים. 73% מהצרכנים האירופיים מתעדים דאגה באיכות המזון שהם צורכים. מתחזית רחבה יותר, תוויות מינימליות יעשו דרכן לשוק האירופי, ובתוך כך ידרשו מותגים להתאים את עצמם לצרכים ההולכים ומתרקמים של השוק.

במאמר זה עוסקים במגמות הייחודיות לפנינו על פי דו"ח אינובה על תוויות נקיות באירופה, הזמין לרכישה עם מנוי לדו"ח של אינובה.

Scroll to Top