דילוג לתוכן

צרכנים מעדיפים אריזות ידידותיות לסביבה במוצרי מזון – הבדלים ברורים בין הדורות השונים

הצרכנים מתמקדים יותר ויותר באריזות ממוחזרות לפירות וירקות, אך ישנם הבדלים משמעותיים בין הדורות

סקר: עדיפויות אריזות בהתמקדות על קיימות

בראשון ליוני 2025, נחשף כי קיימת עלייה מתמשכת במודעות הצרכנים לגבי קיימות ואריזות בתחום מוצרי הפירות והירקות. נתוני סקר 2025 של "The Packer's Fresh Trends" מצביעים על כך שפרטים לגבי האריזות קיבלו עדיפות גבוהה יותר מאשר פרטים על שיטות הגידול בקרב צרכנים המודעים לנושא הקיימות.

אחת התובנות המרכזיות מהסקר היא כאשר נשאלו משתתפי הסקר לגבי השפעות באופן השינוי הצפוי באריזות, שלושה גורמים בולטים עלו על פני שאר הגורמים: אטרקטיביות עבור הצרכן, יעילות בשינוע ואחסון והגנה מוגברת על המוצרים.

העדפות דוריות בתחום הקיימות

הסקר הראה הבדלים גילאיים מובהקים בהעדפות הקשורות לקיימות. למשל, קבוצות הגיל של המילניאלס ודור ה-Z מתקבצות עם הדור המסורתי (נולדו לפני 1945) בהעדפתם לאריזות מתכלות. קבוצות גיל אלו דירגו את האריזות המתכלות כאחת העדיפויות החשובות ביותר בתחום הקיימות.

לאחר מכן, לא היה מפתיע לראות את הדירוג של העדפות נוספות, כך שאריזות מינימליות קיבלה את המקום השני בעדיפויות, ושיטות חסכון במים בראשון.

מורי דרך דמוגרפיים להעדפות אורגניות

בעוד שדירוג שיטות גידול אורגניות היה נמוך באופן כללי, 24% מהמשתתפים דירגו את השיטות הללו כחשובות ביותר. מעניין לציין כי 27% מהמשתמשים בקבוצת גיל המילניאלס דירגו את השיטות האורגניות כחשובות ביותר, כאשר 16% מהם מוכנים לשלם 50% או יותר על מוצרים אורגניים.

אך, יש לזכור כי 30% מהמשתתפים כלל לא נתנו עדיפות לשיטות גידול אורגניות, מה שתורם לתוצאה הכוללת הנמוכה.

מגמות נוספות בהעדפות של הצרכנים

על פי דיווחי ה-IFPA, נראו עליות חדות במודעות הצרכנים לגבי סוגיות קיימות נוספות, כמו שימוש בחומרי הדברה. בשנת 2024, 49% מהמשתתפים ציינו כי ההשפעה של חומרי הדברה על החלטות רכישת הפירות והירקות שלהם היא החזקה ביותר, בהשוואה ל-27% ב-2023.

כמו כן, 75% מהמשתמשים הביעו מוכנות לרכוש פירות וירקות עם תוויות המצהירות על כך שהם "גודלו באופן בר קיימא", כאשר רק 38% מהמשיבים ידעו להגדיר את המונח הזה.

חשיבות המוצרים המקומיים

העניין במוצרים המקומיים גם הוא גובר. 68% מהמשתתפים בסקר ציינו כי הם מרגישים חזק כלפי רכישת פירות וירקות מקומיים, וכשליש מהמשיבים ציינו שהם רכשו יותר פירות וירקות מקומיים בשנת 2024 בהשוואה ל-2023.

שיעור הצמיחה במגזר זה מראה צורך גובר באיכות ובביטחון של מוצרים מקומיים, כאשר הם גם מוכנים לשלם פרמיה של כ-10% על מוצרים אלו.

לקבלת תובנות נוספות, תוכל להוריד את דוח Fresh Trends 2025

Scroll to Top