למרות חוסר הוודאות הכלכלית: האמריקאים ממשיכים לקנות חטיפים
מגמות צריכה של חטיפים בארצות הברית
על פי סאלי לייאונס וויאט, סגנית נשיא ומנהלת המשא ומתן הגלובלית של חברת Circana, כ-48.8% מהצרכנים בארצות הברית נוהגים לחטוף שלוש פעמים ביום לפחות. "גם לאור הכותרות הכלכליות שהצרכנים נתקלים בהן… אנו רואים עלייה מתמשכת בצריכת חטיפים בעשרים השנים האחרונות," אמרה וויאט במהלך תערוכת ה-Sweets & Snacks Expo. "אך הייתי סקרנית לדעת אם הצרכנים עדיין רואים בחטיפים חלק מחייהם. התשובה בארצות הברית היא בהחלט כן."
שינוי בהעדפות חטיפים: אוכל מענג לעומת בריא
בעוד שצריכת החטיפים נותרה גבוהה לעומת שנה שעברה, מה שהצרכנים בוחרים לאכול מתהפך. חטיפים מענגים עדיין שומרים על נתח שוק משמעותי, אך הבחירות נוטות יותר לעבר אפשרויות פונקציונליות ודחוסות תזונה. יותר מחצי מהצרכנים (64%) רוצים חטיפים המספקים אנרגיה, ו-61% מעוניינים בחטיפים עתירי חלבון, בעיקר בקרב הדורות הצעירים.
תחומי צמיחה מתעוררים
תחומים שצומחים כוללים:
- יוגורט ומשקאות יוגורט
- חטיפי בשר מיובש
- ברים תזונתיים
- מנות קפואות ואפל בידור ניידות
וויאט ציינה כי חטיפים אלו "בהחלט יותר בריאים," וכי הצרכנים נוטים לבחור באופציות התומכות במטרות הבריאות האישיות שלהם.
השפעת תרופות GLP-1 על העדפות חטיפים
גורם נוסף המשפיע על שוק החטיפים הוא תרופות ירידה במשקל מסוג GLP-1. "מנקודת מבט של חטיפים, GLP-1 מאוד נוכחות," אמרה וויאט. "יש יותר אפשרויות מלוחות, עם פרצלים, סושי ומאפים, כך שיש פחות חטיפים מתוקים. הם נוטים לבחור באופציות עתירות חלבון וסיבים, כפי שמומלץ להם."
למרות זאת, הפינוק לא נעלם לגמרי: "אתה עדיין יכול לאכול מתוק, פשוט לא כל כך הרבה. זה גורם לך להרגיש רע," הוסיפה.
רגולציה, תביעות והעדפות קניות
שינויים רגולטוריים ופוליטיים צפויים להשפיע גם על פיתוח מוצרים ותביעות. "יוזמת Make America Healthy Again תביא לשינויים שונים – שינויים בתוויות תזונה מקדמיות, כל האוגנים, ואז מדיניות SNAP צפויה להיות בעלת השפעה רבה," ציינה.
דרישות מהתוויות משפיעות יותר ויותר על רכישות, עם עלייה בביקוש למאפיינים כמו סיבים ואורגני. שליש מהצרכנים רוצים שהסיבים הגבוהים יוזכרו על האריזות, ו-47% מעוניינים בחטיפים עם תווית אורגנית, עלייה של שלוש נקודות אחוז מהשנה שעברה.
בעוד שצמיחת המזון האורגני עשויה להרגיש עצורה באזורים מסוימים, וויאט טוענת שזה עדיין משמעותי לקבוצה לא מבוטלת של אוכלוסייה. "עבור כמה אנשים, זה כבר משהו בסיסי. אם זה לא אורגני, אתה לא תקנה את זה."
מגמות עתידיות ותחזיות
למרות שצריכת החטיפים גבוהה, מכירות הנכסים העיקריים ירדו ב-1%, כאשר מוקדם ב-2025 הודיעה וויאט כי יש יותר ירידות מעצמות. "זה מראה שיש מזון ומשקאות דיסקרטיים שהצרכנים נאלצים לעשות בהם החלטות קשות."
עם זאת, יש סיבה לאופטימיות זהירה בעבור בעלי ענף המזון. "היינו כאן לפני כן," אמרה, "ראינו שנים גרועות יותר ב-2022 ו-2023, אז נתקלנו באינפלציה דו-ספרתית." עם ערכי הצרכנים המתפתחים, על היצרנים למצוא את האיזון הנכון בין פינוק, פונקציונאליות ונגישות כדי להישאר רלוונטיים בסביבה הכבדה של חטיפים כיום