דילוג לתוכן

קטגוריית תחליפי הארוחות: צמיחה מתפרצת עם דגש על בריאות, נוחות וטעמים מעודנים עד 2030

קטגוריית תחליפי המזון: צמיחה מואצת בדרך לשוק של €19 מיליארד עד 2030

מגמות מניעות את הצמיחה

קטגוריית תחליפי המזון נמצאת על סף צמיחה מרשימה, כאשר מותגים מתמודדים על נתח משוק המוערך שיעבור את רף ה-€19 מיליארד עד לשנת 2030. הצמיחה בקטגוריה נובעת ממספר גורמים, כולל העומס הגובר על זמנם של הצרכנים, הרצון ליותר פונקציונליות, וצרכים לאיזון ושיפור רמות התזונה בעקבות מגמת ה-GLP-1.

שינוי ממוקד: מעבר מירידה במשקל לבריאות כוללת

בשנים האחרונות, תחליפי המזון עברו שינוי מהותי מהמוקד על ירידה במשקל ודיאטה לפוקנציה רחבה יותר. מותגים משקיעים בחוויות סנסוריות מתקדמות, רשימות מרכיבים נקיים, וטענות מבוססות מדע כדי לבדל את עצמם בשוק עמוס. שינוי זה משקף מגמה רחבה יותר של בריאות הוליסטית, שבה תחליפי המזון נתפסים לא רק כאופציות נוחות, אלא כחלק אינטגרלי מאורח חיים בריא.

מה מניע את צמיחת תחליפי המזון?

דרישה גוברת למוצרי "מוכן לשתייה" ומוצרים מוכנים לאכילה, כמו שייקים ודברי חטיף, מעודדת את הצמיחה. עם זאת, יש גם פוטנציאל לצמיחה בפורמטים של אבקה ומוצרים ישר מהמדף. מומחים ישתתפו בוובינר בנושא תחליפי המזון ב-12 ביוני, כדי לחשוף מגמות מרכזיות ולדון בדרכים להגביר מכירות.

המומחים בוובינר:

  • מלאני לואנגרת', מנהלת בכירה לפיתוח עסקי חדש, dsm-firmenich
  • ברברה ג'ייקובס, מנהלת שירותים טכניים, dsm-firmenich
  • נטלי סטנטון, ראש מכירות UK, Huel
  • בריאן הוקינס-פרקינסון, מנהל קמעונאות עולמית, Huel
  • אנדרו וורדלוא, מנהל רעיונות ראשי, MMR Research Worldwide

נושאים מרכזיים בוובינר

לואנגרת' וג'ייקובס יענקו סקירה מעמיקה של הדרישות המניעות את חדשנות המרכיבים, כמו גם פתרונות לצרכים עתידיים של הצרכנים. וורדלוא יספק סקירה מעמיקה של הקטגוריה, תוך שימוש בנתונים חדשים כדי להדגיש מגמות נוכחיות ועתידיות. סטנטון והוקינס-פרקינסון יסבירו על עסקי Huel, על צמיחתה ועל מגמות עתידיות.

מגמות גוברות בתחליפי המזון

אפשרויות מבוססות צמחים וטבעוניות

ישנה מגמה ברורה לעבר תחליפי מזון מבוססי צמחים, המשתקפת בשינוי בתפיסות תזונתיות ובחששות סביבתיים.

תזונה מותאמת אישית

צרכנים מחפשים יותר ויותר תזונה המותאמת למטרות הבריאות שלהם, גנטיקה או אורח חיים, עם תכניות ומוצרים הנמצאים בהתאמה לצרכיהם.

מרכיבים פונקציונליים

תחליפי המזון מועשרים במרכיבים פונקציונליים כמו אדפטוגנים (כגון אשוואגנדה), פרוביוטיקה, אומגה-3 וקולגן, שנועדו לתמוך בבריאות המעי, חסינות, בהירות מחשלת ובריאות העור.

מוצרים עתירי חלבון ודלי פחמימות

בין חובבי הכושר ובעלי הדיאטות הקטוגניות והשפעתיות, הביקוש למוצרים עתירי חלבון ודלי פחמימות מתחזק, עם מותגים כמו Atkins ו-SlimFast המרחיבים את הקווים הקטוגניים שלהם.

פורמטים נוחים

בעוד שהאבקות עדיין דומיננטיות, יש עלייה בשוק השייקים המוכנים לשתייה, ודברי חטיף כמו חטיפים ומרקים. פורמטים אלה מתאימים לאורחות חיים עמוסים וצריכה בדרכים.

שילוב עם תרופות להרזיה

חלק מהחברות משיקות מוצרים המיועדים להשלים את תרופות ה-GLP-1 (כגון Ozempic), המציעים תמיכה תזונתית למשתמשים המנהלים תיאבון וירידה במשקל.

תוויות נקיות ואורגניות

צרכנים בודקים רשימות מרכיבים יותר מתמיד, כאשר מוצרים עם תוויות אורגניות ואינם GMO זוכים לפופולריות גוברת

Scroll to Top