מגזר קמעונאות המזון של אלקטרה מוצרי צריכה רשם רווח של 42 מיליון שקל ברבעון הראשון
עלייה משמעותית ברווחים ובתוצאות הכספיות
מגזר קמעונאות המזון של חברת אלקטרה מוצרי צריכה רשם ברבעון הראשון רווח של 42 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 3 מיליון שקל ברבעון הקודם. מדובר בצעד מהותי עבור החברה, שכבר חוותה בעיות כלכליות בשנים קודמות. ההכנסות ברבעון זה הסתכמו ב-1.756 מיליארד שקל, כאשר תורם מרכזי לעלייה בהכנסות היה מגזר החשמל, שרשם עלייה של 6% בהכנסות ל-604 מיליון שקל.
השפעת מגזר קמעונאות המזון
חברת אלקטרה מוצרי צריכה השקיעה כ-450 מיליון שקל ברשת "יינות ביתן" מאז שנכנסה אליה ב-2021. בשנים הראשונות ההשקעות לא הניבו פירות, אך בסוף 2023 החלו להופיע סימני שינוי, עם דיווח על רווח מגזרי ראשון מפעילות קרפור. ההכנסות של קרפור הסתכמו ב-799 מיליון שקל ברבעון, מה שמהווה עלייה קלה ביחס ל-790 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
גידול במכירות בחנויות זהות
המכירות בחנויות זהות במגזר הקמעונאות המזון גדלו בכ-1.9% בהשוואה לתקופה המקבילה שנה שעברה, והמכירות למ"ר בתקופת הדו"ח עמדו על 29,364 שקל למ"ר בממוצע, גידול של כ-3.15%.
תחזיות לעתיד
חברה ציינה כי קרפור צפויה לרווח של בין 150-180 מיליון שקל בשנת 2025, והדוחות מהראשון של 2024 מצביעים כי היא בכיוון הנכון.
מגזר החשמל והמגזר הספורט
במקביל, מגזר קמעונאות החשמל רשם עלייה של 6% בהכנסות, אך הרווח בו ירד ל-27 מיליון שקל. מגזר הספורט והפנאי, כולל מותגים כמו אדידס, רשם גידול בהכנסות ל-134 מיליון שקל, עם רווח מגזרי של 18 מיליון שקל.
אתגרים כלכליים
נכון לסוף הרבעון, לאלקטרה מוצרי צריכה גירעון בהון חוזר בסך של 1.23 מיליארד שקל. רווחי החברה אינם כוללים גם רווח של 34 מיליון שקל מפעילות מופסקת.
מסקנות
השינוי האסטרטגי, החלפת ההנהלה והכניסה של שותף אסטרטגי חדש שיפרו את תוצאות החברה, והדו"ח לרבעון הראשון מהווה אינדיקציה לצמיחה עתידית.
לסיכום, בעוד שקרפור חוותה קשיים בשנים קודמות, כעת היא נראית בדרכה לשיקום לרווחיות ולהפוך לגורם חיובי בחברה