ראש מערבות הקניות: מכירות היום הראשון של פריים דיי של אמזון ירדו ב-41%, אך האם חג המולד יהיה בהיר יותר?

מחקר על עונת הקניות באמזון ואפקטי פריים דיי

בעיות במהלך יום הפריים של אמזון

ב-8 ביולי, במהלך יום הפריים הראשון של אמזון, נגררה המערכת להאשמות קשות. חברת Momentum Commerce, שמנהלת מכירות של 7 מיליארד דולר בשנה באמזון, דיווחה על ירידה של 41% במכירות ביום הראשון לעומת השנה הקודמת. דובר אמזון התמודד עם הטענות ואמר כי הדיווח היה "שגוי מאוד" וכי לחברת Momentum אין גישה לסטטיסטיקות המלאות. עם זאת, ההשפעה של דיווח זה כבר השפיעה על תפיסת הציבור.

תוצאות יום הפריים והתחזיות לעונת החגים

למרות הדיווחים המוקדמים על ירידות במכירות, נמנעו מספר נתונים מפורסמים על ידי אמזון, ולא נמסרו שיעורים מדויקים לגבי הצמיחה. אמזון הכריזה על מכירות שיא, אך לא לקחה בחשבון כי אירוע הפריים השנה ארך ארבעה ימים במקום שניים. כך, השיאים הנוכחיים היו צפויים. לאחר מכן, דיווחו על מכירות רשת מצטברות בשווי של 24.1 מיליארד דולר במהלך ארבעת הימים, עלייה של 30.3% לעומת השנה הקודמת.

תחזיות מעודכנות מצביעות על כך שמבצעי יום הפריים לא רק השפיעו על אמזון אלא גם על שאר השוק. ניתוחים מ-Coresight גילו כי 48% מהצרכנים דיווחו על רכישות במהלך האירוע, עלייה לעומת 38% בשנה שעברה.

מגמות הצריכה לקראת החגים

בהסתכלות קדימה, תחזיות עבור עונת החגים מצביעות על גידול פוטנציאלי של 2.5% עד 3% במכירות קמעונאיות, אך יש הגברת חששות לגבי בעיות של תמחור עקב מכסים צפויים. Coresight מציע שלוש אפשרויות לגבי יתרת השנה: צמיחה מתונה, צמיחה מסיבית, או ירידה במכירות.

מומחים צופים שהשנה צרכנים עשויים להקדים רכישות כדי לשפר את העסקאות שלהם ושתוכניות קידום מכירות תורמות להתנהגות קנייה אימפולסיבית.

מגמות הצמיחה והצפי לעתיד

למרות הכותרות המטרידות, מכירות הקמעונאות רושמות עליה של 3.6% במחצית הראשונה של 2025, כשהן עוברות את האינפלציה. כעת, עם משקיעים מודאגים, נותר לראות האם הצרכנים האמריקאיים ימשיכו להראות עמידות עם קניות, במקביל לחששות מהמחירים והמשק.

לסיכום, נראה כי בחודשים הקרובים, עונת החגים יכולה להביא גידול משמעותי במכירות, אם כי יתכן גם חזרה לבעיות אספקה שראינו בעונת החגים של 2021

Scroll to Top