דילוג לתוכן

רוב בתי הספר הציבוריים לא מלמדים את התלמידים את אתיקה של בינה מלאכותית: למה זה קריטי לעתידם?

רוב בתי ספר ציבוריים אינם מלמדים את אתיקה של אינטליגנציה מלאכותית

נתונים פדרליים חדשים מעידים על חוסר בהוראת אתיקה של אינטליגנציה מלאכותית בבתי ספר

נתונים חדשים מהוועדה הפדרלית, אשר שפורסמו בדו"ח אשר גובש על ידי משרד החינוך של ארצות הברית, מצביעים על כך שרוב בתי הספר הציבוריים אינם מלמדים את תלמידיהם על השימוש האתי או הראוי של אינטליגנציה מלאכותית (AI). סקר ה-School Pulse Panel של דצמבר 2024 מצא כי רק 14% ממנהלי בתי הספר דיווחו כי כל תלמידיהם מקבלים הכשרה על שימוש אתי של AI. 29% נוספים ציינו כי חלק מהתלמידים זוכים להוראה כזו, בעוד ש-44% דיווחו כי אין תלמידים המיודעים בנושא.

הכשרה אתית ככלל הכרחי בחינוך

כאשר אינטליגנציה מלאכותית הופכת לחלק אינטגרלי מתהליך הלמידה והביצוע של משימות בבית הספר, ההוראה האתית נעשית חשובה יותר מתמיד. תלמידים משתמשים בכלים של AI, לרוב מבלי הכוונה ברורה, כדי לכתוב חיבורים, לפתור בעיות מתמטיות ואסוף מידע. למרות זאת, מרבית בתי הספר לא סיפקו לתלמידים את הכישורים להעריך את דיוק ה-AI, לזהות הטיות, או להבין מתי כיצד יש להשתמש בכלים הללו.

מסגרת העבודה של Child Trends

בארגון Child Trends, אנו מסייעים למערכות החינוך לניווט בשטח החדש הזה באמצעות הכוונה מבוססת מחקר וכלים מעשיים. המסגרת שלנו עבור AI-Class מסייעת לבתי הספר לשלב את AI באופן אחראי בהוראה, בעוד שמסגרת ניהול הסיכונים שלנו מציעה אסטרטגיות ניתנות ליישום לניהול סיכונים, הגנה על תלמידים ועידוד שימוש אתי.

כדי להבטיח שימוש מוסרי בטכנולוגיות החזקה, ההוראה האתית צריכה להיות בסיסית בחינוך אינטליגנציה מלאכותית. ללא זה, תלמידים עלולים להשתמש בכלים רבי עוצמה מבלי להבין את ההשלכות לכך. על ידי מתן עדיפות להוראה האתית, בתי הספר יכולים לספק לתלמידים את הידע הדרוש להם כדי לבצע החלטות אחראיות ולהצליח בעולם המונע על ידי טכנולוגיה

Scroll to Top