ניתוח הנתונים נחשפים: איזו רשת גוזרת את הקופון הגדול ביותר על חשבון הצרכן?
תמצוגת הרווחיות הגולמית של רשתות המזון
נתוני הרווחיות הגולמית "נטו" של רשתות המזון נחשפים כעת, ומציעים תמונה ברורה של הפערים בין עלויות הקנייה של הרשתות לבין המחירים שהן גובות מהציבור בישראל. הנתונים מאפשרים לצפות בעומק ברווחיות שמפעילים המוכרים ובעוצמת המצב בשוק המזון בישראל.
שופרסל וטיב טעם – רווחיות גבוהה במכירת מוצרים
על פי הנתונים, רשתות שופרסל וטיב טעם מובילות בשיעורי הרווחיות הגבוהים ביותר ממכירת מוצרים. שני המותגים מציגים יכולת גבוה להמיר עלויות לקניה לרווחים, מה שמשקף את העוצמה בשוק ושואף תגובות מהציבור והרגולטורים.
הישגי יוחננוף
נוסף לכך, יש לציין את ההישגים של רשת יוחננוף, שגם היא ניצבת כחלק מקבוצת המובילים מבחינת רווחיות. יכולת הניהול והאסטרטגיה שהחברה בחרה בה השפיעה בצורה ניכרת על תוצאותיה.
סדרי עדיפויות של הצרכנים
תופעת הרווחיות הגבוהה מעלה לסדר היום את השאלה, האם מדובר בשירות טוב יותר לצרכן, או שהפערים הניכרים מהווים איום על כוח הקנייה של הציבור. עמותות הצרכנים והרגולטורים נדרשים לערוך מחקרים נוספים ולהבין האם המצב נובע מתנאי השוק או מכוחניות של הרשתות הגדולות.
סיכום
החשיפה של נתוני הרווחיות הגולמית משקפת תמונה שעלולה להסביר את המתח בין צרכנים לבין רשתות המזון, ודורשת בדיקה מעמיקה יותר כדי להעריך את ההשפעות על השוק והכלכלה הישראלית בכללותה