ריינאייר מאיימת על פעילותה בנתב"ג: "חוסר הוודאות במסלולים מסכן את הכנסותינו" – רשות שדות התעופה מגיבה בחריפות

הקרב על הסלוטים בנתב"ג: האיום של ריינאייר והתגובה של רשות שדות התעופה

מתיחות בין ריינאייר לרשות שדות התעופה

חילופי מכתבים בין חברת הלואו-קוסט האירית ריינאייר לבין רשות שדות התעופה בישראל העלו את רף המתיחות בין הצדדים ועשויים להוביל לביטול טיסות לארץ כבר מהחורף הקרוב. במכתב שנשלח ביום שלישי האחרון למנכ"ל רשות שדות התעופה, שרון קדמי, טען מנכ"ל ריינאייר, אדי ווילסון, כי מדיניות הסלוטים (זמני ההמראה והנחיתה) בנתב"ג "בלתי יציבה ואינה מאפשרת לחברות תעופה לתכנן פעילות רווחית".

דרישה לאולטימטום

ווילסון הדגיש כי חברות גדולות אחרות איבדו גם הן את הסלוטים ההיסטוריים שלהן בקיץ האחרון, וקבע כי חוסר הוודאות פוגע ביכולת של ריינאייר לשווק טיסות מראש. הוא הזהיר כי אם לא יוחזרו לריינאייר הסלוטים ההיסטוריים שלה עד 30 בספטמבר, החברה תבטל את לוח החורף והקיץ הקרוב ותעביר את מטוסיה ליעדים אחרים.

תגובת רשות שדות התעופה

מנגד, רשות שדות התעופה דחתה את הדרישה. במכתב תגובה ששלחה, נמסר כי "ריינאייר זוכה ליחס שוויוני ושקוף כמו כל חברה אחרת, בהתאם להנחיות WASG והקריטריונים הבין-לאומיים". הרשות ציינה כי חברות שונות כמו בריטיש איירווייז, אמריקן איירליינס ואיזי ג'ט איבדו גם הן סלוטים בקיץ 2026 בעקבות אי עמידה בדרישות, והבהירה כי "הרשות אינה פועלת תחת איומים של ביטול טיסות".

התייחסות ליחסי העתיד עם ריינאייר

למרות העימות, רשות שדות התעופה ציינה שהיא "מברכת על רצונה של ריינאייר להמשיך לפעול בישראל". היא הבטיחה כי בקשות עתידיות של החברה לסלוטים ייבחנו בהתאם לחוקי התעופה ולזמינות הקיימת בטרמינל 1.

המתנה להחלטה

בינתיים, נוסעים ישראלים ממתינים בדריכות: האם ריינאייר, שצפויה להיות שחקנית מרכזית בשוק הלואו-קוסט המקומי, אכן תצמצם את פעילותה בישראל, או שמא הצדדים יצליחו להגיע להבנות שיאפשרו לה להמריא שוב מנתב"ג כבר בחורף הקרוב?

Scroll to Top