ניתוח רשתות המזון: תשפ"ה – שנה חזקה בבורסה
מבוא
תשפ"ה התאפיינה כשנה חזקה בבורסה הישראלית, אם כי התקופה התנהלה ברקע מלחמות בעזה ובאיראן. בעוד שחברות רבות הסבלו מסגירת סניפים, רשתות השיווק חוו גידול בביקושים, דבר שהתבטא בביצועי דוחותיהן הכספיים ובתשואות מניותיהן.
תחזיות חזקות לרשתות השיווק
רשתות השיווק נהנות מתנודתיות הביקושים, כאשר הציבור נוטה לרכוש יותר בתקופות מתוחות ביטחונית. רשתות אלו דיווחו על תוצאות חיוביות במהלך השנתיים האחרונות, מה שהוביל לעליות משמעותיות במניותיהן.
אלקטרה צריכה בראש הרשימה
החברה שהשיגה את התשואה הגבוהה ביותר בתשפ"ה היא אלקטרה צריכה, עם עלייה של 62%, ושווי שוק של 2.58 מיליארד שקל. בזכות מהלך הסבת סניפי יינות ביתן ומגה לקרפור, הצליחה החברה להפוך את קרפור לנכס חיובי מאוד עם עלייה בפרמטרים התפעוליים ופרסומים על הנפקה מתוכננת.
שיפורים ניכרים בטיב טעם
במקום השני נמצאת טיב טעם, שהשיגה תשואה מרשימה של 54.5% והגיעה לשווי של 879 מיליון שקל. הצלחותיה נגרמו משיפורים תפעוליים מהותיים, אך מנכ"ל ושליטה, שלום חגי, מימש מניות בהיקף גבוה.
רמי לוי: תוצאות חיוביות וצמיחה שיא
גם רשת רמי לוי סיימה את תשפ"ה עם תשואה של 48% ושווי שוק של 4.03 מיליארד שקל. הרבעון השני של 2025 היה הטוב בהיסטוריה של הרשת, עם הכנסות שיא של 2 מיליארד שקל.
תוצאות ממוצעות לשופרסל ויוחננוף
שופרסל ויוחננוף הציגו תשואות פושרות של 27% ו-20%, בהתאמה. שופרסל למרות עלייה ברווח, ראתה ירידה בהכנסות, מה שהוביל לחששות בקרב המשקיעים לגבי הצמיחה המתמשכת שלה.
ויקטורי: צמיחה נמוכה
מניית ויקטורי סגרה את השנה עם עלייה צנועה של 10%. החברה הצליחה להציג צמיחה בהכנסות ברבעון השני, אך ההוצאות הגבוהות הפחיתו את הרווח הנקי.
סיכום
שנת תשפ"ה הייתה שנה משמעותית עבור רשתות המזון בישראל, כאשר הן הצליחו להציג ביצועים טובים, במיוחד בזמן של חוסר ודאות. אלקטרה צריכה, טיב טעם ורמי לוי הובילו את התחום, בעוד ששופרסל ויוחננוף נתקלו בקשיים