בעקבות ההכרזה על כניסת "אובר": שביתת מוניות בנתב"ג
נהגי המוניות בנמל התעופה בן גוריון צפויים לשבות היום (ראשון) החל מהשעה 17:00, במחאה על החלטת שרת התחבורה מירי רגב, לאפשר את כניסת שירות "אובר" לישראל. השביתה מתרחשת בימים העמוסים ביותר בשדה התעופה, עם צפי לזוג כ-90,000 נוסעים שינחתו ויעזבו במהלך היום.
השפעות השביתה על הנוסעים
במהלך השביתה, כל מי שינסה להגיע לנתב"ג או למצוא מונית לחזור הביתה, יתקל בחוסר משמעותי במוניות. נהגי מוניות שהביעו את דעתם לחדשות 12 הזהירו כי המהלך יפגע קשות בענף, והגדירו את כניסת "אובר" כ"גזר דין מוות".
חלוקות דעות בקרב הנהגים
למרות השביתה המתוכננת, הדעות חלוקות גם בקרב נהגי המוניות עצמם. ישנה חשש כי לא כל הנהגים יתמכו בהשבתה זו, וההיענות לפעולה עדיין לא ברורה. במקביל, המצב סביב שירותי המוניות בנתב"ג עורר תלונות רבות של נוסעים ונהגים כאחד.
מצוקת הענף והבעיות המתמשכות
הבעיות בענף המוניות נמשכות משנים רבות, כשהתופעה של "חאפרים" כוננה מציאות של מחירים מופקעים. לאור זאת, ננקטו צעדים להסדרת ההזמנות דרך אפליקציית GETT. עם זאת, נהגים רבים מתנגדים לתנאי ההסכם שגט מציעה, בטענה שהסעיפים מספקים הגנות לנוסעים אך פוגעים בזכויותיהם.
תסכולים לנוכח תנאי העבודה
בחודשים האחרונים רוב הנוסעים דיווחו על בעיות בגישה למוניות בסופי שבוע ובשעות העומס. נהגים מצידם טוענים שהתעריפים לא עודכנו ואין פיירה במצבם הכלכלי, כי תעריפים הופחתו בהחלטות משרד התחבורה.
הכירות אפשרית של "אובר" לישראל
בשבוע שעבר נקבע כי שרת התחבורה נתנה אור ירוק כניסת חברת ההסעות הבינלאומית "אובר" לישראל. זהו מהלך שהבשיל לאחר שנים רבות של התנגדות מצד לובי נהגי המוניות, אך עלול להתעורר מחדש בשיח הציבורי, במיוחד לאור שמץ הבחירות הקרובות.
התמודדות עם הלחץ מהלובי המקומי
כניסת "אובר" משקפת הזדמנות לשיפור השירות והוזלת מחירים בשוק התעבורה המקומי, אך היא גם מעלה חששות בקרב נהגי המוניות לגבי פגיעות במערכת הקיימת. במשרד התחבורה כבר החלו בתהליכים בירוקרטיים הנוגעים לכך, והצפי הוא שבשירות יתחילו לפעול ברבעון הראשון של 2026.
סוגיות אלו מבהירות את המתחים המתרקמים בשוק המוניות ובעולם התחבורה הציבורית בישראל, כאשר עתידם של נהגי המוניות נותר באוויר.