שוק הרכב החשמלי המשומש בישראל מתמודד עם ירידות ערך קשות: מה גורם לתופעה ואיזה דגמים נותרו עם ערך גבוה?

ניתוח מחירון אפריל חושף: ירידת ערך חדה במכוניות חשמליות משומשות בישראל

המגמה במשק הרכב החשמלי

שוק הרכב החשמלי המשומש בישראל מצוי במגמת ירידה מואצת, כאשר מכוניות כמו אורה פאנקי קאט ו-EVEASY לימו מאבדות ערך במהירות. מחירון הרכב של לוי יצחק לחודש אפריל משקף ירידי ערך משמעותיים במכוניות חשמליות, במיוחד עבור דגמים סיניים.

הסיבות לירידות הערך

ירידת הערך נגרמת ממספר גורמים מרכזיים:

  1. הצפת השוק: מגרשים ויבואנים מציעים הנחות גדולות, דבר שמגביר את ההיצע בשוק.
  2. מסירות רכב מפוארות: הרבה מהמסירות נרשמות על שם יבואני הרכב עצמם, מה שמקשה על רכישת רכב חשמלי משומש.
  3. מכירות בחודשים האחרונים: מכירות חשמליות חדשות נמצאות במגמת האטה, והנחות משמעותיות מקשות על הרכישה של רכב בגיל שנתיים-שלוש.

נתונים עדכניים על ירידת הערך

במהלך חודש אפריל, דגמים חשמליים כמו אורה פאנקי קאט איבדו 5.4% מערכם, ועברו מ-110,000 שקל ל-104,000 שקל. אורה 07, דגם משפחתי, ירד מ-185,000 לשל 174,000 שקל – ירידת ערך של 5.9%. דגם ה-EVEASY "לימו" איבד 5.3% מערכו, מ-112,000 ל-106,000 שקל.

השוואות בין דגמים

נמצאים גם דגמים אחרים בשוק עם ירידות ערך שונות:

  • MG SZ: ירידה מזערית ל-118,000 שקל, מזמן מחיר של 121,000 שקל בינואר.
  • BYD Ato 3: ירידת ערך מינורית מ-135,000 ל-134,000 שקל.
  • Gili Geometry C: דגם עם טווח קצר, ירידת ערך משמעותית של 8.3% מ-120,000 ל-110,000 שקל.

דגמים לא סיניים וניהול מלאי

דגמים מהמותגים פולסטאר ויונדאי הציגו נתונים שונים. פולסטאר 2 איבדה 8% בערכה, בעוד שטסלה 3 לונג ריינג' עלתה מערכה במעט, מ-179,000 ל-182,000 שקל.

המצב כללי בשוק הרכב החשמלי בישראל

אל מול ירידות הערך המואצות, ישנה חשיבות לזכור שכל מכונית, בין אם חשמלית או בנזין, מגיעה לנקודת איזון שבה ערכה מצדיק את רכישתה כמשומשת. ירידות הערך בהקשר הנוכחי עשויות להיות חדשות טובות בעתיד, כשירידות אלו עשויות לעודד מעבר לרכב חשמלי בזול יותר.

באופן כללי, לא ניתן לנבא את המצב העתידי של שוק הרכב החשמלי בישראל. על פי התחזיות, עם כניסת הקיץ והריבוי החגים, ייתכן שהעניין בשוק זה יירד, אך ברור ששוק הרכב חשמלי מתפתח בעקביות

3 מחשבות על “שוק הרכב החשמלי המשומש בישראל מתמודד עם ירידות ערך קשות: מה גורם לתופעה ואיזה דגמים נותרו עם ערך גבוה?”

  1. יש להתייחס גם למצב הסוללות וליכולת שלהן לשמור על ביצועים אופטימליים במשך זמן רב

  2. Benjamin Weissman

    מעניין לדעת אילו דגמים שומרים על ערך גבוה ומה הם עושים להבטחת העתיד

סגור לתגובות

Scroll to Top