דילוג לתוכן

שוק הרכב החשמלי המשומש בסכנה: כיצד עסקאות ההפרש של יבואנים עלולות להחמיר את מצב המוכרים

מעגל הקסמים של הטרייד אין: כך מנפחים היבואנים את מחירוני הרכב החשמלי המשומש

השוק המעוות של רכבי החשמל המשומשים

יבואני הרכב בישראל עוברים תקופה מאתגרת עם התקרבות גל רישום מאסיבי של אלפי רכבים חדשים כ"יד שנייה". בשוק זה, הלקוחות נתקלים במחירים נמוכים על מכוניותיהם המשומשות, אך מחירוני המכוניות אינם משקפים את הפחתת הערך הראויה.

מה קורה בשוק הרכב החשמלי?

שלוש שנים לאחר שהמכוניות החשמליות הראשונות נכנסו לשוק הישראלי, ניתן להבחין בשוק עירני למכוניות משומשות חשמליות. בשנה שעברה, בוצעו קרוב ל-1.3 מיליון העברות בעלות למכוניות משומשות, מתוכן 32.8 אלף מכוניות חשמליות.

תנאים בשוק החשמלי

לשוק הרכב החשמלי יש כללים שונים מאלו של רכבי הבנזין והדיזל. מגרשי טרייד אין לא מעוניינים לקחת רכבים שטווח הנסיעה הרשמי שלהן נמוך מ-350 קילומטרים. בנוסף, כאשר מותגים לא סיניים מתמודדים מול תחרות סינית זולה יותר, הם נפגעים מהמצב הנוכחי.

תופעת "עסקת הפרש"

כיום, כאשר יבואני הרכב מציעים ללקוחותיהם "עסקת הפרש", מדובר למעשה בעסקת טרייד אין ייחודית. בעסקה זו, היבואן מציע מחיר נמוך יותר לרכב המשומש כדי לסייע ללקוחות לרכוש רכב חדש במחיר המוצע.

מה הבעיה בעסקאות הללו?

בעסקאות אלה, מחיר העסקה לא משקף את הערך האמיתי של הרכב המשומש בשוק, דבר העלול להטעות את הלקוחות. על פי המידע, עסקאות ההפרש אינן מדווחות כראוי למחירונים, ובכך נוצר מצב שיצר שוק עם מחירים מעוותים.

השפעת ההנחות על השוק

המכוניות החשמליות החדשות נמכרות לעיתים בהנחות משמעותיות. כאשר הסכום המוצע עבור רכב משומש נמוך בהרבה מהמחיר המוצע עבור רכב חדש, לקוחות שמחפשים למכור את רכביהם עלולים למצוא את עצמם בסיטואציה בעייתית.

האם הבועה בעידן הרכב החשמלי עומדת להתפוצץ?

עם התקרבות עונת הקיץ, יבואני הרכב צפויים להיתקל עם מספר גדול של רכבים על מדפי הטרייד אין. מחשש שהשוק יתמוטט, המצב עשוי להפוך לבעייתי יותר בשבועות הקרובים. ייתכן כי בועה זו עתידה להתפוצץ, והמציאות בשוק הרכב החשמלי תשתנה בהתאם

Scroll to Top