איך לשפר את חוויית המשתמש בוורדפרס (13 טיפים פרקטיים)
בשנים האחרונות, חוויית המשתמש (UX) הפכה לגורם קרדינלי להצלחה של אתרים. לדוגמה, לאחרונה ביקשה ממני חברה לבדוק את אתר וורדפרס שלה, המתמחה בחנות מקוונת. האתר היה מעוצב היטב, אך החברה הייתה מתוסכלת מכך שאין רכישות. בעונג רב ציינתי כי חוויית המשתמש באתר היא זו שהפריעה למבקרים לרכוש.
בעלי עסקים קטנים לעיתים קרובות מתמקדים במראה האתר ואינם מתייחסים לשימושיות, מה שמוביל לעלייה במספר העזיבות וירידה בהמרות. על כן, ריכזתי 13 טיפים פרקטיים שיכולים לשפר את חוויית המשתמש באתרי וורדפרס.
חשיבות חוויית המשתמש לאתר הוורדפרס שלך
חוויית המשתמש עוסקת בכמה קל ונעים למבקרים להשתמש באתר שלך, בין אם מדובר בקריאת בלוג, חקירת שירותים או ביצוע רכישה. אתר מאורגן מסייע למבקרים להשאר, לגלוש ולקנות. אם האתר לא ברור או שנראה עמוס מדי, מבקרים עשויים להת frustrate ולעזוב.
טיפים לשיפור חוויית המשתמש
טTip #1: הבן את המשתמשים שלך
כדי לשפר את חוויית המשתמש שלך, עליך להבין למי אתה מעצב את האתר. צור פרופילים דמיוניים של המשתמשים שלך, כדי להנחות את ההחלטות העיצוביות שלך.
טTip #2: בצע בדיקת UX
ערוך ביקורת של UX כדי לזהות בעיות שימושיות. בדוק את הניווט ואת התהליך ביצוע פעולות באתר.
טTip #3: השתמש באנליטיקה לשיפור UX
עקוב אחרי האינטראקציות של משתמשים עם האתר שלך. השתמש בכלים כמו MonsterInsights כדי להבין כיצד המבקרים משתמשים באתר.
טTip #4: הפוך את האתר לידידותי למובייל
בשל למעלה מחצי מכלל התנועה באתרים שמקורה במכשירים ניידים, חשוב להבטיח שהאתר שלך מותאם למובייל.
טTip #5: שפר את הנגישות לכל המשתמשים
ודא שהאתר נגיש לכל המשתמשים, כולל אנשים עם מגבלות פיזיות או חושיות.
טTip #6: הפשט את הניווט באתר
ניווט ברור ופשוט חיוני לשמירה על המבקרים באתר. השתמש במבני תפריטים מוכרים וקצר שורות תוכן.
טTip #7: עיצוב נקי ומינימליסטי
המנע מעומס על ידי עיצוב נקי. שמור על קו צבעים קבוע ומגביל את מספר הגופנים.
טTip #8: הצג תוכן בצורה ידידותית למשתמש
ארגן את התוכן שלך עם כותרות ברורות, רשימות נקודות ותמונות כדי לקל על קריאה.
טTip #9: מהירות טעינה
שפר את מהירות טעינת האתר בעזרת תוספי קאשינג Compression והפחתת גודל תמונות.
טTip #10: ערוך ניסויי A/B
שילוב ניסויי A/B יכול לעזור לך להבין אילו שינויים באתר שלך משפיעים לטובה על חוויית המשתמש.
טTip #11: היה סלקטיבי עם התוכן שלך
שמור על התוכן ממוקד ומכוון. כל דף צריך לשרת מטרה ברורה.
טTip #12: ע encourage את האינטראקציה של המשתמשים
ספק פלטפורמות למשתמשים לקיים אינטראקציה, כמו מערכת תגובות משופרת או צ'אט חי.
טTip #13: בנה קהילה עם צ'אט חי או חדרי צ'אט
יצירת ממשק לתקשורת ישירה בין המבקרים יכולה לחזק את התחושה הקהילתית באתר ולמשוך משתמשים חוזרים.
טTip בונוס: גלה בעיות עיצוב באמצעות בדיקות תצוגה וויזואלית
כדי להיות בטוח ששינויים באתר לא ישפיעו לרעה על העיצוב, השתמש בכלים לבדיקה ויזואלית.
צעדים אלה יכולים לשפר בצורה משמעותית את חוויית המשתמש באתר הוורדפרס שלך. אם אתה מעוניין בייעוץ מקצועי או שירותים המתמקדים בשיפור האתר שלך, ישנן אפשרויות רבות המיועדות לכך בקלות.
בהצלחה, ואל תשכח לעשות בדיקות ולברר מהו השיפור שתרצה ליישם!