שלטי פרסום מהבהבים על משאיות עוררים התנגדות: האם הגיע הזמן לאסור את השימוש בהם בדרכים?

פרסום בפומבי מעורר התנגדות ברחובות אוטווה

פרסום מסחרי בכל מקום

לאחרונה, פוסט פופולרי ברדיט חשף שהפרסום מסביבנו חודר לכל היבטי חיינו, ואפילו בזמן הנהיגה אנחנו נתקלים בו. הפוסט ב- r/ottawa הציג משאית עם מסכי בילבורד בצד ובחלק האחורי, שנעו ברחבי הבירה הקנדית. המסכים הציגו פרסומת פוליטית שנועדה לשנות דעה ציבורית נגד הצעת חוק מסוימת. אלא שהנושא המטריד את הגולשים אינו בהכרח תוכן הפרסומת עצמה.

בעיות אסתטיות ובטיחות

האם הפרסומות הנעות הללו יוצרות בעיות בטיחותיות? הגולש שפתח את הפוסט ציין כי "המשאיות שמפרסמות ברחבי העיר הם פשוט הדברים היותר מעצבנים שיש", והדגיש את ההשפעה הפוטנציאלית של המסכים הבהירים על תשומת הלב של הנהגים. חברים אחרים בכתבה הסכימו עמו, כאשר אחד מהם כתב, "אני חושב שעלינו לאסור על משאיות עם מסכים בהירים כמו אלה".

השפעה על הסביבה

כמו כן, הקולות המתריעים מצביעים על ההשפעה של פרסום כזה על תרבות הצריכה. החברות משתמשות בבילבורד ובכל סוגי הפרסום כדי לדחוף אנשים לרכוש מוצרים. ככל שנרכוש יותר מוצרים, כך גם חברות ייצרו יותר, מה שמוביל ליותר זיהום והרס לסביבה. בנוסף, היתרונות של מסכי LED דורשים אנרגיה, אשר יכולה להיות גבוהה פי שישה עד 15 מהשימוש השנתי של בית ממוצע בארצות הברית. "זאת בזבזנות", כתב גולש נוסף, "הכוכב שלנו מתחמם בגלל פליטות הפחמן. זה בזבוז של פחמן".

השיחה הציבורית המתפתחת

בעקבות הפרסומות הנעות הללו, מתפתחת שיחה ציבורית סביב עקרונות של בטיחות, אסתטיקה והשפעות הסביבה. המודעות לאתגרים שהמציאות המודרנית מציבה ניכרת בקרב הקהל, עם קריאות לעכב את הגעתך או להשקיף מחדש על כיצד אנו רואים את הפרסום בחיי היומיום שלנו.

האם עלינו להחמיר את החוקים בנושא ? זהו שאלה שהציבור יידרש להתייחס אליה בעתיד הקרוב

Scroll to Top