שערוריית הטיסות לפאפוס: חברות התעופה הישראליות מטעות את הנוסעים בנחיתות בלרנקה

שערוריית "טסים לפאפוס ונוחתים בלרנקה" נמשכת אל תוך הקיץ

רקע והסיבות לשינוי היעד

השב"כ אסר בחודש ינואר על חברות התעופה הישראליות לטוס לפאפוס שבקפריסין בעקבות "שיקולי ביטחון שונים". בעקבות ההנחיה, החברות נאלצו להעביר את טיסותיהן ליעד חלופי, העיר לרנקה, הנמצאת במרחק של שעה וחצי נסיעה מפאפוס. על אף שהמגבלות קיימות כבר חמישה חודשים, חברות התעופה הישראליות ממשיכות לשווק טיסות לפאפוס, אך ללא כל רמז לכך שהנחיתה בפועל היא בלרנקה.

תהליך ההזמנה והבעיות עם השקיפות

כחודשיים לאחר שהנושא הובע לראשונה, דווח כי חברות התעופה הישראליות, כגון ישראייר, ארקיע, אל על (סאן דור) ואייר חיפה, עדיין מציעות טיסות לפאפוס. במספר מקרים במהלך תהליך ההזמנה, לא נמסר מידע ברור לגבי יעד הנחיתה האמיתי. עיתונאים שבדקו את אתרי החברות מצאו כי ההנחיות המובהקות לא צוינו, גם כאשר הגיעו לשלב התשלום.

החברה היחידה שסיפקה מידע מסוים היתה אייר חיפה, אשר ציינה באותיות קטנות בשלב התשלום כי טיסות ל/מ פאפוס עשויות להמריא ולנחות בלרנקה, והציעה אפשרות לביטול עם החזר כספי במקרי שינוי יעד. אולם, ההודעה הייתה חלק מתנאי הכרטיס ולא קיבלה את ההדגשה הראויה.

תגובות חברות התעופה

מחברת אל על נמסר בתגובה: "אל על פועלת בהתאם להנחיות גורמי הביטחון. החברה מפעילה, על חשבונה, שאטלים מנמל התעופה בלרנקה לפאפוס ובחזרה, נסיעה שאורכת כשעה. זאת, מתוך מחויבות ללקוחותיה ועל מנת להביא אותם ליעדם הסופי מהר ככל הניתן". משאר חברות התעופה, טרם התקבלה תגובה רשמית.

סיכום

השערורייה סביב טיסות לפאפוס ונחיתה בלרנקה מעוררת חשש ומשקפת את הצורך בשקיפות רבה יותר מצד חברות התעופה. לקוחות המגזרים לתיירות מצופים לקבל מידע מדויק ויכולת לתכנן את נסיעותיהם על פי פרטי היעד בפועל

Scroll to Top