תאונת רכבל קטלנית באיטליה: כיצד משפיעה על הבטיחות של התחבורה המיוחדת הזו בישראל?

ישראלית נהרגה בתאונת רכבל באיטליה: עד כמה בטוח לנסוע בו?

תאונת רכבל קטלנית בדרום איטליה

בתאונת רכבל קטלנית שהתרחשה אתמול אחר הצהריים במונטה פאיטו שבאזור נאפולי, נהרגה ישראלית ובן זוגה נפצע קשה. בנוסף להם, נהרגו שני תיירים בריטים ואזרח איטלקי אחד. צוות שגרירות ישראל באיטליה פועל בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות לטיפול במקרה. הצעיר הישראלי שנפצע פונה באמצעות מסוק לבית החולים "דל מארה" בנאפולי, והוא מאושפז במצב קשה בטיפול נמרץ.

באירוע, אחד מכבלי הרכבל ניתק, והשאיר שני קרונות תלויים באוויר עם 14 נוסעים. במהלך מאמצי החילוץ, אחד הקרונות התרסק מגובה של כשלושים מטרים, מה שהוביל למותם של ארבעה נוסעים במקום.

זיכרון מהאסון ההיסטורי

תאונה זו מזכירה את האסון שהתרחש בשנת 2019, כאשר רכבל סמוך לאגם מאג'ורה בצפון איטליה התרסק וגרם למותם של 14 בני אדם, בהם חמישה בני משפחת בירן הישראלית. ההורים עמית וטל, בנם בן השנתיים תום, וסבה וסבתה נפגעו באירוע. בנם הבכור, איתן, נפצע אך שרד את האסון במצב קשה.

כיצד פועל רכבל והאם הוא בטוח?

הרכבל, או "קייבל קאר", הוא אמצעי תחבורה שמיועד להעברת נוסעים, לרוב באזורים הרריים. הוא פועל על עיקרון פשוט: קרונות מתניידים על כבל פלדה חזק הנמתח בין שתי תחנות. הקרונות מועברים על ידי מנועים וגלגלות הממוקמות בתחנות, כשהכבל עצמו מסתובב באופן קבוע, מה שמאפשר תנועה רציפה.

מערכות המידע המתקדמות ברכבלים מודרניים כוללות ניטור בזמן אמת של מצב הכבלים, המנועים והגלגלות, לצד אמצעי התרעה מתקדמים המתריעים על תקלות פוטנציאליות.

בטיחות רכבלים: נתונים וסטטיסטיקות

כאמור, רכבלים נחשבים בדרך כלל לאמצעי תחבורה בטוח ביותר. עם זאת, תאונות מתרחשות מדי פעם, בעיקר עקב כשלים טכניים, טעויות אנוש ותנאי מזג האוויר קשים. בין האסונות הבולטים נזכיר את התאונה בקבלזה בשנת 1998, שבה נהרגו 20 בני אדם, ותאונה בצרפת בשנת 1999 שהובילה למותם של 20 עובדים.

מסקנות והמלצות לעתיד

לתוך כך, באמצעות כלים מתקדמים, ניתן לנטר את מערכות הרכבלים ולמנוע אסונות עתידיים. התאונות החמורות שאירעו לאחרונה מדגישות את הצורך במנגנוני פיקוח קפדניים, הכשרת אנשי מקצוע, ותכנון תחזוקה שוטפת.

בתגובה לאירועים אלה, ייתכן שיהיה צורך להקים גוף בינלאומי שיעקוב ויפקח אחר הפעלת רכבלים ברחבי העולם, במטרה להבטיח את בריאות הנוסעים לפני שיתרחש חלילה אסון נוסף

12 מחשבות על “תאונת רכבל קטלנית באיטליה: כיצד משפיעה על הבטיחות של התחבורה המיוחדת הזו בישראל?”

  1. חגית בן ארי

    יש להשקיע עוד בבטיחות בתחבורה המיחודת בישראל כדי למנוע תאונות כאלה.

  2. עוזי דיין / Uzi Dayan

    יש לשים דגש על בקרת איכות ובטיחות בתחבורה המיוחדת בישראל להפחתת סיכוני תאונות.

  3. בעקבות התאונה באיטליה, חשוב לחשוב על תקן הבטיחות בתחבורה המיוחדת בישראל ואיך לשפר אותו.

  4. סהר בוסקילה / Sahar Bouskila

    נדרש להקדיש עוד תשומת לב לבטיחות בתחבורה המיוחדת בישראל גם אחרי תאונות קטלניות בחו"ל.

  5. סיון גלעדי

    אין מקום להתעללות בבטיחות של נוסעים בתחבורה המיוחדת בישראל.

  6. הילה שטרן

    נדרש להעלות את מדרגת הבטיחות בתחבורה המיוחדת בישראל כדי למנוע תאונות קטלניות דומות.

  7. צריך לשקול שיפורים בתחבורה המיוחדת שלנו על מנת למנוע סיכונים כאלו.

  8. אנחנו צריכים להקשיב ללקוחות ולשדר חשיבות לבטיחות בתחבורה המיוחדת בישראל.

  9. נועם נעים / Noam Naim

    יש להשקיע בבקרת איכות ובבטיחות בתחבורה המיוחדת בישראל כדי למנוע תאונות כאלו.

  10. טליה פיינשטיין / Talia Feinstein

    הבטיחות תמיד צריכה להיות בראש לכלי התחבורה הציבורית בארץ.

סגור לתגובות

Scroll to Top