זו הייתה אמורה להיות הגראנד סנטרל של ישראל – אבל שכחו פרט קטן: "זה ביזיון"
נתונים בסיסיים על תחנת ארלוזורוב
תחנת הרכבת הקלה "ארלוזורוב" בתל אביב, שנפתחה לציבור לפני כשנתיים, אמורה הייתה לשמש כנקודת חיבור מרכזית בין מערכות התחבורה בעיר. עם זאת, קישור זה בין תחנת הרכבת הקלה לתחנת רכבת ישראל הוא בעייתי, שכן בין שתי התחנות מפרידים כ-250 מטרים, ללא מסלול מקורה או שילוט ברור.
בעיות בשירות התחבורה הציבורית
עוברי אורח מתלוננים על חוויית הנסיעה הלא נוחה, שמקשה על אנשים כמו תיירים, אנשי עסקים, הורים עם ילדים ומבוגרים לנוע בנוחות בין התחנות. "זה פשוט לא הגיוני," אומרת אורלי, תושבת רמת גן שהגיעה עם מזוודה לנתב"ג. "עליתי על הרכבת הקלה 50 מטר מהבית, אבל כשירדתי בתחנת ארלוזורוב הייתי צריכה לטפס במדרגות ולחצות כביש."
חיבורים לא מספיקים
במרבית ערי העולם, חיבורים ישירים בין רכבות קלות לתחנות רכבת מרכזיות הם סטנדרט טיפוסי. בתחנות כמו גראנד סנטרל בניו יורק, ג'אר דו נור בפריז, החיבור מתבצע בנוחות ובקלות. לעומת זאת, בישראל, הנראה כי כל מערכת תוכננה בנפרד מבלי לשים דגש על החיבור המיוחל. "אין מחשבה כוללת על איך האדם הפשוט עובר ממקום למקום," מוסיף אילן, מהנדס תחבורה שפרש לגמלאות.
בעיות חורף וקיץ
בעוד שבקיץ תנאי החום מקשים על הנוסעים, בחורף, הקטע ללא קירוי עלול להפוך למכשול רטוב. "הלכתי פה פעם אחת בגשם," מספרת רונית, תושבת פתח תקווה. "הייתי ספוגה עד לשד עצמותיי."
ציפיות לעתיד
אף שבעתיד שצפויים לפתוח קווים נוספים, האכזבה נותרת חדה עבור הנוסעים הנאלצים להתמודד עם הפער בין ההבטחות למציאות. "קוראים לזה רכבת קלה," מסכמת אורלי, "אבל כשאת צריכה ללכת רבע קילומטר עם טרולי תחת השמש, זה הכל חוץ מקל.