ארבע חמישיות מאתרי התקשורת בתחום הקריפטו במערב אירופה איבדו תנועה ברבעון הראשון של 2025
ירידת התנועה לאתרי קריפטו
על פי דוח חדש של Outset PR, ארבע חמישיות מאתרי התקשורת המוקדשים לקריפטו במערב אירופה חוו ירידה בתנועה במהלך הרבעון הראשון של 2025. דו"ח זה, שבנתה על ניתוח קודם של ירידות בתקשורת הקריפטו בלאטינית אמריקה, מציין סתירה חדה: עניין ציבורי גובר בקריפטו, אבל רואים ירידה בראות התקשורת. הדוח עקב אחר 133 אתרים במערב אירופה, מהם 87 שמתמקדים בקריפטו, תוך שימוש ב-SimilarWeb ו-Ahrefs כדי למדוד את התנועה והראות בחיפושי Google.
השפעת רגולציית ה-MiCA
נראה כי הירידות בתנועה נגרמות מכמה גורמים, בהם לחצי רגולציה המשפיעים מהחוק החדש של ה-MiCA (מסגרת הרגולציה לקריפטו באירופה), עדכוני האלגוריתם של Google במרץ, ושינויים בהתנהגות החיפושים הקשורים לתנודתיות השוק. ה-MiCA, החוק האירופי הראשון בנושא קריפטו, אילץ את האתרים לחשוב מחדש על עמידה ברגולציות, שפה וטון התקשורת, הרבה לפני שהאכיפה החלה במלואה. במהלך הרבעון, התנועה לאתרי קריפטו ירדה מ-26.57 מיליון מבקרים ל-22.22 מיליון מבקרים, ירידה של יותר מ-16%.
מיהם הנפגעים הגדולים ביותר?
המדינות שנפגעו בצורה החמורה ביותר היו איטליה וספרד, כאשר יותר מ-70% מהאתרים שנמצאו במעקב איבדו נראות במהלך הרבעון הראשון. באיטליה, שבה נמצא את העניין הגבוה ביותר בקריפטו (37% מהאוכלוסייה מעורבים), הירידה הייתה בולטת במיוחד, כשהאנגסטורקשורת פגעו ברגולציה שנכפתה על תוכן המוביל על ידי משפיענים. בספרד, הרגולציה של Comisión Nacional del Mercado de Valores (CNMV) הוקשחה, מה שהוביל להפחתה משמעותית בתוכן המגובה בפרסום.
אתרי קריפטו במגרמניה נתונים לאתגרים
בגרמניה, שהייתה השוק הגדול ביותר בשפה הגרמנית, חוו האתרים הממוקדים בקריפטו קשיים משמעותיים. האתרים כמו Coin-Update ו-Krypto Magazin חוו ירידות חדות בתנועה. רק CoinJournal DE הצליחה לגדול ב-23.90% במהלך הרבעון.
הצלחות לעומת כישלונות
בצרפת, אתרים שהקפידו על שקיפות זכו ליתרון, בעוד אחרים ששכחו לספק אזהרות פיננסיות ראו את התנועה שלהם נופלת. במדינות דוברת הולנדית, הן נתקלו בבעיות תנועה בשל תלותם באלגוריתמים של Google.
נתוני תנועה כוללים
הניתוח של Outset PR מצא שהתנועה מרוכזת בידיים של קבוצת אתרים מצומצמת. שבעה אתרים בלבד חצו את רף המיליון מבקרים החודשיים, המהווים 60.26% מסך התנועה לאתרי הקריפטו ביבשת.
סיכום
ירידת התנועה שהחוו אתרי התקשורת בתחום הקריפטו במערב אירופה במהלך הרבעון הראשון של 2025 הייתה מהותית ומשמעותית, כששינויים רגולטוריים, מדיניות פלטפורמות וסטנדרטים של מנועי חיפוש במקום גבוה יותר מהווים אתגר עבור המפרסמים בתחום. מאמר זה מדגיש את הצורך של העיתונאים בתחום לאמץ מאמצים נוספים כדי להצליח בשוק המשתנה.
בהקשר זה, חשוב שהאתרים יגלמו שיטות עבודה טובות בתחום ה-SEO, טיולי סיכונים ולפרסם תכנים בהתאם לרגולציות הקיימות כדי לשרוד בזמן שינויי השוק