85% מהמטופלים בביה"ח סורוקה ציון החוויה הכי גבוה בישראל – סוד ההצלחה בעיתות משבר

85% מהמטופלים בסורוקה דירגו את חווייתם כחיובית – הציון הגבוה בישראל

תוצאות הסקר

סקר חוויית המטופל של משרד הבריאות ששוחרר לאחרונה מראה כי 85% מהמטופלים בבית החולים סורוקה, הממוקם בבאר שבע, דירגו את חוויית האשפוז שלהם כחיובית. בכך, סורוקה זכה לציון הגבוה ביותר בין כל בתי החולים הגדולים בישראל. התוצאה מעוררת עניין בעיקר כאשר נלקחות בחשבון האתגרים הרבים עימם מתמודד בית החולים.

אתגרים בבית החולים סורוקה

סורוקה, השייך לקבוצת כללית, נחשב לבית החולים האוניברסיטאי המאתגר ביותר בישראל, שמשרת אוכלוסייה גדולה בנגב, נחשבת למאתגרת מבחינה סוציו-כלכלית. בעונות החורף, במהלכן נערך הסקר, מתמודד בית החולים עם תפוסת יתר קשה, ובסביבה מאוימת, לא אחת בטווח הטילים. בנוסף, גם מחלקת היולדות בבית החולים פועלת בעומס מתמיד כאשר מספר הלידות גבוה מהממוצע הארצי.

דירוג בתי החולים בארץ

לאחר סורוקה, בתי החולים שמדורגים בראש הרשימה הם שיבא, איכילוב ובילינסון עם ציון של 83%, ורמב"ם עם 80%. בעוד שבתי החולים הגדולים שאינם מרכזי על, המוביל הוא מאיר עם 84%, ובסוף הרשימה נמצא נהריה עם 77%. בבתי החולים הבינוניים, כרמל מוביל עם 85%, והלל יפה סוגר את הרשימה עם 75%.

סקר נוסף העלה כי בית החולים לניאדו הוביל את קטגוריית בתי החולים הקטנים עם שיעור שביעות רצון של 88%, בעוד פוריה דורג בתחתית עם 74%.

יחס הצוות למטופלים

פרופ' שלומי קודש, מנהל סורוקה, ציין כי "אלפי עובדות ועובדי סורוקה הם 'שחקני נשמה' שמעניקים שירות מצוין בתקופה קשה במיוחד." הוא הדגיש את המחויבות והמקצועיות של הצוותים, אשר עבדו גם תחת קבוצות תקיפה.

תגובות והשלכות

סקר שנעשה בקרב 11.5 אלף מרואיינים במהלך תקופה של מספר חודשים הראה כי ציון המענה הממוצע עמד על 82% שביעות רצון טובה. יש לציין כי הקשר עם הצוותים המטפלים היה אחד מהגורמים המרכזיים בהערכת החוויה הכוללת.

כעת, לאחר פגיעת הטיל, קיבל בית החולים תקציב ממשלתי ותרומה משמעותית מסילבן אדמס, שתאפשר לבנות מחדש את הבניינים שנפגעו באופן ממוגן.

מסקנות

לסיכום, בתי החולים בישראל מתמודדים עם אתגרים רבים, אך סורוקה חווה הצלחה בשביעות הרצון של המטופלים, מה שמעיד על ההשקעה והמחויבות של אנשי הצוות, גם בתנאים קשים.

בכל הנוגע לשאלות הקשורות לחוויית האשפוז, המטופלים נוטים להעריך את התייחסות הצוות יותר מאשר את התנאים הפיזיים, דבר שעשוי לשפוט את אופן תהליכי השיפור העתידיים בתחום הבריאות בישראל.

Scroll to Top