"המידע לא נטען": משתמשים מדווחים על תקלה שמשביתה את אפליקציית ביט
תקלה באפליקציית ביט של בנק הפועלים
ב-4 ביוני 2025, בעיות טכניות באפליקציית ביט, שירות העברות הכספים של בנק הפועלים, גרמו להשבתה זמנית של המערכת. משתמשים רבים דיווחו כי האפליקציה לא אפשרה להם לבצע פעולות, והמסך הראשי הצביע על כך שהמידע לא נטען, מה שהוביל למצב בו לא ניתן היה לגשת לחשבונות.
תגובה מבנק הפועלים
בנק הפועלים הגיב לתקלות המיוחסות לאפליקציה והודיע כי צוותי הטכנולוגיה שלו עובדים על בדיקת מקור התקלה. על פי ההודעה שנמסרה, לא מדובר במתקפת סייבר. הבנק התנצל בפני המשתמשים על חוסר הנוחות הזמנית והבטיח כי יפעל לשוב לפעילות תקינה בהקדם.
שוק העברות הכספים בישראל
נכון לספטמבר 2024, אפליקציית ביט זוכה לנתח שוק מרשים של כ-90% בעסקאות העברות כספים בין אנשים פרטיים, עם יותר מ-3 מיליון משתמשים. מתחרה עיקרי, אפליקציית פייבוקס, מחזיקה בכוח אדם נמוך בהרבה, עם פחות ממחצית מהמשתמשים של ביט.
שינויים נוספים בתנאי השימוש
החל מינואר האחרון, ביט החלה לגבות עמלה של 0.6% ממשתמשים שמקבלים יותר מ-25 אלף שקל בשנה. הצעד הזה גרם לשיח ציבורי סביב הערכת העלויות של השימוש באפליקציה.
סיכום המצב
עם חזרתה של אפליקציית ביט לפעולה, הבנק ימשיך לבדוק את הנסיבות להפרעות שנגרמו למשתמשים. הודעת הבנק מציינת את המחויבות להעניק שירות איכותי ובטוח, והמשתמשים מוזמנים לעקוב אחרי העדכונים להמשך