השחקן העליון: הפרס החדש במונדיאל המועדונים
פרס חדש בקונספט שיווקי
במונדיאל המועדונים האחרון, הוצג לראשונה פרס חדש בשם "השחקן העליון במשחק" (Superior Player of the Match), במקומו של הפרס המסורתי של ה-MVP (Most Valuable Player) או "איש המשחק". עבור רבים מהצופים, הייתה זו הפתעה לגלות את השינוי במינוח שקשור בפרס, אך מדובר במהלך משמעותי לא רק בשפה אלא גם בכלכלה.
הקשר בין הפרס למותג
פרס "השחקן העליון" נוצר בהקשר למותג הבירה Michelob ULTRA, אשר שייך לstart הגדול פיפ"א. המונח "Superior" מהדהד את הסלוגן של הבירה המפורסמת "Superior Light Beer". קישור זה בין הפרס למותג מהווה הזדמנות שיווקית משמעותית וכמו כן חיזוק קשרים מסחריים בין פיפ"א למותגים בולטים בעולם.
הזדמנויות חשיפה
אירועים כמו המונדיאל מהווים חלום למפרסמים, כאשר המותגים המתחרים מקבלים חשיפה עצומה. הלוגואים שלהם מופיעים על אלמנטים שונים בטורניר, כגון כדורים, לוחות פרסום, פרסים ואצטדיונים. דוגמת האצטדיון "רד רוק סטאדיום" שבו התקיים גביע העולם למועדונים, מדגימה את השפעת המיתוג בתחום הספורט.
מי בוחר את השחקן העליון?
בחירת השחקן העליון נעשית על ידי קהל הצופים. במהלך המשחקים, בין הדקות ה-60 ל-88, מוזמנים הצופים לבחור את השחקן המצטיין דרך פלטפורמת +FIFA, בתהליך דומה לזה שהיה במונדיאל 2022. כל אדם מעל גיל 18, רשאי להצביע פעם אחת למשחק, ללא תלות במיקום שבו הוא צופה.
השחקן הראשון שזכה בפרס "השחקן העליון במשחק" היה אוסקר אוסטארי, אשר זכה להכרה על ביצועיו המוצלחים במשחק.
סיכום
השקת פרס "השחקן העליון" במונדיאל המועדונים מסמלת יותר מסתם שינוי בשמות. מדובר במהלך חסר תקדים, שמחבר בין עולם הספורט לעולם השיווק והפרסום, כאשר הקשרים המסחריים מתפתחים ובאותה מידה מספקים חוויות חדשות לאוהדים