דילוג לתוכן

תקלות תיקוף כרטיסים בתחבורה הציבורית: נוסעים משלמים פעמיים בלי לגעת במסופון – איך להימנע מזה?

לא נגעתם במסופון – אבל שילמתם שוב? התקלה החדשה שמרגיזה את הנוסעים

תקלת תיקוף חדשה בתחבורה הציבורית

תקלת תשלום מטרידה מתפשטת ברחבי תחבורה הציבורית בישראל, כאשר נוסעים מדווחים על חיובים כפולים על נסיעותיהם. הבעיה מתרחשת כאשר נוסעים עומדים בצפיפות ליד המסופון, מכשיר תיקוף כרטיסים, והטלפון או כרטיס הרב-קו שלהם נסרק מחדש באופן אוטומטי.

השפעות התקלות על הנוסעים

חברת דן מדווחת כי הבעיה נובעת מאפליקציות תשלום וכי היא לא מכוונת לתקלות הקשורות לאפליקציות ייעודיות לתחבורה ציבורית. בעיות אלו הופכות לבלתי נסבלות במיוחד בשעות השיא, כשהעומס בנתיבי התחבורה המרכזיים עולה על כל דמיון.

יעל, סטודנטית מתל אביב, חוותה תסכול באוטובוס קו 5 כאשר עמדו ליד המסופון והבחינה כי בוצע תיקוף נוסף מבלי שנגעה במכשיר. נוסעים אחרים מדווחים על מקרים דומים שבהם הכרטיס שלהם נסרק שוב בזמן עומס יתר.

מתודולוגיות חברת דן ואפשרויות ההחזר

למרות שהבעיה קיימת, חברת דן טוענת כי היא פועלת בהתאם לנהלים והנחיות משרד התחבורה. לנוסעים שחויבו פעמיים, ישנה אפשרות לפנות לשירות הלקוחות של דן או למשרד התחבורה. חברת דן מבטיחה כי אם הפנייה תימצא מוצדקת, הנוסעים יקבלו החזר מלא לפי הנהלים.

המלצות לנוסעים

נוכח המצב, עד שיימצא פתרון טכנולוגי שיעצור את החיובים האוטומטיים, נוסעים מתבקשים לבדוק ולפקח על חיובי כרטיס הרב-קו שלהם. במקרה של חיוב כפול, מומלץ לשמור start מסך מהאפליקציה או את פירוט החיובים ולפנות לגורמים הרלוונטיים להחזר.

סיכום

עם ההשתלבות ההולכת וגוברת של תחבורה ציבורית חכמה, שאלת זמינות השרות ושביעות רצון הנוסעים נשארת במרכז השיח. עד למציאת פתרון טכנולוגי שימנע חיובים אוטומטיים מיותרות, על נוסעים לנקוט אמצעים כדי להבטיח את זכויותיהם

Scroll to Top