דילוג לתוכן

קטגוריות נבחרות

נסיעה באדום: זינוק מדאיג בתקריות הבטיחות ברכבת ישראל – האם המשמעת נפגעת?

2025-02-02 21:09:00

נסיעה באדום במסילה: עלייה בתקריות הבטיחות ברכבת ישראל

עלייה משמעותית בדיווחים על תקריות בטיחות

בשנה האחרונה, חלה עלייה של 30% במספר האירועים הבטיחותיים שדווחו ברכבת ישראל לעומת 2023. על פי נתונים שהגיעו לידי -, בשנת 2024 נרשמו 43 אירועים בטיחותיים, בהשוואה ל-33 בשנה הקודמת, מה שמצביע על זינוק במספר החריגים מאז 2020.

גורמים לדיווחים

ברכבת ישראל אוחזים כי הגורם המרכזי לאירועים אלו הוא "הפרת הוראות", כאשר 17 מתוך 43 האירועים התרחשו מסיבה זו. יתר הגורמים כוללים טעויות אנוש, מסיגי גבול, ליקויים תשתיתיים ועוד.

סוגי התקריות

האירועים כללו:

  • 11 מקרים של כניסת רכבות לסימן אדום.
  • 7 מקרים של "שימוט" רכבת בקווים לא ראשיים ו-1 בקו ראשי.
  • 4 פגיעות ברכבת.
  • התנגשות אחת בין רכבת לרכב.

תקריות חמורות

הנתונים מוכיחים כי מספר התקריות החמורות הגיע לשיאים חדשים, עם עלייה של 50% עד 100% בכל הקטגוריות הנחקרות.

דאגה בנוגע לבטיחות

חלק מהבכירים ברכבת ישראל טוענים כי המגמה הזו מהווה נסיגה חמורה בהקפדה על הבטיחות, והוסיפו: "האירוע הבא הוא שאלה של זמן, בתקווה שלא ייגבה חיי אדם".

תגובת רכבת ישראל

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי החברה נחשבת לאחת מהחברות הבטוחות בעולם והעמידה על כך כי תחקורים מתבצעים גם במקרה של אירועים שאינם תאונות בעבודה.

תאונות בעבודה

בשנה החולפת נרשמו 121 תאונות עבודה ברחבי החברה, ש-16 מתוכן היו פגיעות על ידי רכבת. ניתוח של גורמי השורש выявו כי מרבית התאונות נגרמו בשל מהירות או פזיזות מצד העובד.

אירועים "כמעט" קרו

באופן כללי, דווח על 389 אירועים שניתן להבין מהם כי היו יכולים להתרחש בתור תאונה, מה שמצביע על פער בין מקרים מדויקים של תאונות לאירועים אמיתיים ברכבת.

Tags: רכבת ישראל, בטיחות רכבת, תקריות רכבת, דוחות בטיחות, תאונות עבודה

Meta Description: דו"ח רכבת ישראל: עלייה של 30% בתקריות הבטיחות בעשור האחרון, עם דגש על "הפרת הוראות" ונסיגה בבטיחות

שיתוף

מאמרים

רוצה לפרסם אצלנו ? הצעת מחיר?

Scroll to Top