דילוג לתוכן

מלחמה עם מטרה: שיתוף פעולה חסר תקדים בין המגזר העסקי לחברתי בעקבות המשבר האזרחי בישראל

כשעסק פגש מטרה: איך המלחמה הביאה לשיתוף פעולה חסר תקדים בין המגזר העסקי לחברתי

שיתוף פעולה יוצא דופן בעקבות המשבר

ביום הראשון לאחר פרוץ המלחמה, משרד לקט ישראל הפך למוקד של פעילות אינטנסיבית. הטלפונים לא הפסיקו לצלצל, כאשר חברות רבות, שגם לא היו שותפות מסורתיות בפרויקטים עם הארגון, התקשרו לבדוק כיצד יכולות הן לתרום ולעזור.

מאיה אזולאי, סמנכ"לית פיתוח משאבים בלקט ישראל, שיתפה על הכוח העצום שהתגלה בעקבות האתגרים הלאומיים. "אנחנו ראינו כיצד משבר לאומי יכול לחבר בין עולמות שונים", אמרה אזולאי. "זה היה רגע מפנה שהראה את הפוטנציאל של שיתוף פעולה בין המגזר העסקי למגזר החברתי, ליצירת ערך משמעותי".

הכוח של משבר

אזולאי הסבירה כי ההתגייסות של השוק הפרטי, שנראה קודם לכן כדבר בלתי אפשרי, הפכה לכוח משמעותי לקידום מטרות חברתיות בשעת חירום. בעבודה משותפת, הצליחו העסקים והארגונים החברתיים לייצר ערך לא רק למגזר השלישי, אלא גם לחיזוק החוסן של החברה האזרחית כולה.

כחלק מהמאמצים, לקט ישראל מוביל פרויקטים שמטרתם לספק מזון וחוסן לאוכלוסיות פגיעות. השותפויות החדשות שנוצרו במהלך התקופה הזו מצביעות על שינויים משמעותיים בגישה ובתפיסת תפקידי המגזר העסקי.

תובנות לעתיד

באופן כללי, המשבר הביא לתובנה שהמגזר העסקי לא רק יכול, אלא גם רוצה לקחת חלק פעיל במאמץ לסייע לחברה. הנכונות של עסקים להתחבר לעולמות חברתיים מחדשת את התקווה כי גם בעתות קשות ניתן למצוא פתרונות יצירתיים.

בזמן שנראה כי החזון של חברה מעורבת משתנה, השותפויות הללו עשויות להוות דגם לשיתוף פעולה עתידי בין המגזר העסקי והמגזר החברתי, בתקופות של משבר וגם בשגרה

Scroll to Top