דילוג לתוכן

מיקי שטרסבורגר, מייסד אייר חיפה: "המשבר האחרון חשף את אתגרי השירות והלחץ – לקחים מתהליך החילוץ של אלפי ישראלים

מייסד אייר חיפה: "כל מייל הגביר את לחץ, העומס והתוקפנות"

חשיפות מאחורי הקלעים של טיסות החילוץ

מיקי שטרסבורגר, מייסד חברת התעופה אייר חיפה, שוחח בריאיון על האתגרים שהחברה עמדה בפניהם במהלך מבצע החילוץ להחזרת אלפי ישראלים שהיו תקועים בחו"ל. במהלך השבועיים האחרונים, החברה הפעילה מעל 100 טיסות חילוץ והחזירה יותר מ-7,000 נוסעים. שטרסבורגר ציין כי הוא אף טס ללרנקה כדי לסייע עם המזוודות.

אתגרים במהלך מבצע החילוץ

שטרסבורגר סיפר כי טיסות החילוץ היו קודם כל לנוסעים שהיו מטוסי החברה. "שיבצנו את הנוסעים שלנו בטיסות חילוץ באופן אוטומטי והנה היינו צריכים לנהל גם המון בקשות נוספות למקרים הומניטריים", הוא הסביר. כאמור, הביקושים היו גבוהים בצורה קיצונית, פי 50 מהרגיל, מה שהקשה על מערך השירות של החברה.

בעיות בשירות הלקוחות

לדברי שטרסבורגר, העומס יצר קשיים במערכת, והיו בעיות באתר שהובילו לקריסות חוזרות ונשנות. "הלקוחות היו בלחץ ולרבים מהם כבר לא הייתה סבלנות", הסביר. "אף חברה לא מתכננת מערך שירות שיתמודד עם פי 50 מהעומס הרגיל".

מחירים גבוהים וביקורת ציבורית

עם העלויות שהחברה הספיקה במהלך מבצע החילוץ, שטרסבורגר הסביר כי המחירים הגבוהים משקפים את העלויות הנדרשות להפעיל טיסות ריקות בכיוון אחד, הובלת אנשי צוות, חנייה והוצאות משפטיות שצפויות.

בנוגע לביקורת על חברת התעופה, הוא ציין כי היו תגובות קשות ברשתות החברתיות אך טוען כי החברה עשתה את המיטב בנסיבות קשות.

הכנות לעתיד

שטרסבורגר מדבר גם על ההיערכות לעתיד ולמשברים אפשריים נוספים. "למדנו לקחים מהאירוע האחרון, ועם התחקירים שאנחנו מבצעים, אנחנו מקווים לשפר את המענה שלנו בעתיד".

לסיום, הוא ציין כי המצב בשוק התעופה באופן כללי לא ברור, וכי חברות זרות שעזבו את שוק התעופה הישראלי מתחילות לחזור, אך עם זאת, התגשמות המשברים הבאים תדרוש מכולם להכין עצמם בצורה טובה יותר

Scroll to Top