מגמות בשוק הבשמים בסין, יפן וקוריאה הדרומית: מעבר לחוויות פונקצionales, מותאמות אישית וברות קיימא
מגמות חדשניות בבשמים
בשנים האחרונות חלה התפתחות מעניינת בשוק הבשמים בסין, יפן וקוריאה הדרומית. מחקר של Innova Market Insights מספק תובנות על מגמות בשוק, שמדגישות שהמותגים משקיעים יותר במוצרים המציעים יתרונות של טיפול עצמי, רווחה נפשית ומובילים לבטיחות התוצר. מגמות אלו מצביעות על הזדמנויות חדשנות שעשויות להבטיח למפיקים את מקומם בשווקים המזרח-אסייתיים.
כמעט אחד מכל שני צרכנים בסין וצפון אסיה מוכן לנסות ניחוחות חדשים בבשמים שלהם. מותגים מתמודדים עם העדפה זו לפיתוח ניחוחות ייחודיים בעלי פרופילים שונים. הם מתנסים בשילובי ניחוחות שאינם שגרתיים כדי לעורר רגשות וחוויות שונות. לדוגמה, הבושם Yves Saint Laurent MySlf המציג ניחוחות של ברגמוט מוחצן ופלפל שחור חריף, המפנים אל פרחי תפוז מתוקים ומסתיימים בנוטות חמימות של עץ, וניל ובורבון.
קטגוריית הבשמים
קטגוריית הבשמים לנשים נמצאת על ראש טבלת השקות המוצרים בסין, יפן וקוריאה הדרומית, ובאה לאחריהן קטגוריות הבשמים לגברים והבשמים האוניסקס. יפן הובילה את השוק בהשקות בשמים במהלך חמש השנים האחרונות. חברת Estée Lauder מובילה את ההשקות בבשמים בסין וצפון אסיה, כאשר חמש החברות המובילות מהוות כ-34% מהשקות קטגוריית הבשמים בשנה האחרונה.
נוסחאות נקיות ופונקצionales
בשמים המציעים אריכות ימים זוכים לפופולריות בשוק, כאשר 54% מהצרכנים בני דור המילניום וכאלה שנולדו לאחר מכן בסין וצפון אסיה שמים דגש על ביצועי הניחוח. בנוסף, פוקוס גובר על נוסחאות ללא רעלים, המוגדרות כידידותיות לבריאות ומבטיחות חוויות ריח בטוחות ונקיות. מגמה זו מדגימה את המעבר לנוסחאות לא רעילות, דבר שמחזק את האמון והנאמנות של הצרכנים.
תגים מוגבלים ומודעות אתית
בשוק הבשמים צומחת דרישה למוצרים מוגבלים ורקעים אתיים, כאשר ההשקות המוגבלות גדלו ב-28% בקרב בשמים בסין וצפון אסיה בחמש השנים האחרונות. להשקות עונתיות יש גם גידול משמעותי באותה תקופה, מה שמעודד קניות מהירות ומעניק תחושת חיבור לטרנדים הנוכחיים.
עיצוב אריזות והעדפות אקולוגיות
מותגים רבים משקיעים בעיצוב אריזות ייחודיות, כמו בקבוקי בשמים בהשראת שפתון. העיצובים הללו לא רק מגדילים את האטרקטיביות של המוצר על המדף, אלא גם מעניקים לו ערך לאספנות. מותגים כמו Guerlain ו-Michael Kors מציגים בקבוקי בשמים מעוצבים כאביזרי אומנות.
במקביל, מותגים מייעלים את האריזות שלהם, ומחליפים את הפלסטיק החד פעמי באריזות זכוכית. זכוכית נחשבת לאלטרנטיבה קיימת ועמידה, מה שמקנה לעיצוב האקולוגי והסגנון יתרון נוסף.
מה מצפה בשוק הבשמים?
הצרכנים בסין, יפן וקוריאה הדרומית מחפשים בשמים פונקצionales המתאימים לשימוש כל השנה. ביקוש זה פותח אפשרויות למותגים לחדש בשמים שיכולים להתאים לכל עונה. המותגים יכולים לחקור ניחוחות בוטניים נדירים כמו פרחים עדינים ועשבי תיבול ארומטיים כדי ליצור פרופילי ניחוח ייחודיים וזכורים.
מותגים שמתמקדים בפרופילים ניחוחיים ייחודיים, פונקציות ולחיזוק הקיימות צפויים לספק חוויות צרכניות בולטות.
המאמר מבוסס על דו"ח של Innova Market Insights, "מבט כולל על בשמים בסין, יפן וקוריאה הדרומית.