MG3: כשל בטיחותי חמור במבחן ריסוק, אך עדיין מצליחה להשיג 4 כוכבים

ארגון הבטיחות Euro NCAP מפרסם הערות חריגות על ה-MG3

תוצאות מבחן הריסוק והכשל הבטיחותי

יומיים לאחר שפרסם ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP את תוצאות מבחן הריסוק עבור 16 דגמים, בהם המכוניות הסיניות קיבלו ציונים גבוהים, פורסמה הודעה ממוקדת על דגם ה-MG3, בעקבות כשל בטיחותי חמור שנמצא בו.

במהלך מבחן הריסוק החזיתי בחפיפה חלקית, גילו המהנדסים כי עיגון נעילת מושב הנהג לא עבד כראוי. הארגון ציין כי כשל מסוג זה לא נצפה מעולם מאז שהוקם לפני 28 שנים, מה שמהווה דגל אדום משמעותי עבור הבטיחות במכוניות.

השפעה על דירוג הבטיחות

כתוצאה מהכשל, התעוות המושב באופן חלקי, דבר שהוביל לפגיעות חמורות ברגלו הימנית של הנהג, עם דירוג "גרוע" לפגיעות מסוג זה. המשמעות היא חוסר הערכה מדויקת לגבי פגיעות בירך ובברכיים של בובות נהגים בגדלים שונים. מעניין לציין כי העיוות הוביל גם לכך שראש הבובה לא נגע בכרית האוויר, אלא פגע בהגה, מה שבעצם הפחית את הציון במדד זה ל"מספיק" בלבד.

תגובת היצרנית וההשלכות

בהתחלה נמסר כי הכשל נבע מעיגון לא תקין של המושב לפני הבחירה. עם זאת, מהנדסי הארגון בדקו זאת מראש, לפני ביצוע המבחן. למרות הכשל, ה-MG3 קיבלה דירוג של 4 כוכבים. עובדה זו יכולה להיות מוסברת במידה רבה על ידי שיפור אמצעי הבטיחות והוספת מערכות חדשות, אשר תרמו לדירוג גבוה יותר בהשוואה למבחן קודם שנערך בארגון Australia NCAP.

ציוני המשנה היו 74% בהגנה על מבוגרים, 73% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על משתמשי הדרך ו-69% בסעיף מערכות הבטיחות. MG התחייבה לשפר את מנגנון עיגון המושב ואת כרית האוויר, אך בשלב זה העדכון לא יינתן עבור רכבים קיימים.

צעדים עתידיים

לאחר מבחן ריסוק נוסף, יש לשתף את הממצאים עם הרגולטורים, כך שיוחלט על הוצאת קריאת שירות (Recall) בטיחותית, כדי להתמודד עם הבעיה שהתגלעה ולוודא את בטיחות המשתמשים.

ההערה החריגה של Euro NCAP לגבי ה-MG3 מדייקת את המורכבות והאתגרים המובילים למדריכים השונים, וממחישה את החשיבות של בדיקות שונות בכל הנוגע לבטיחות ברכב.

Scroll to Top