דילוג לתוכן

קטגוריות נבחרות

הקטל בדרכים: עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות חזית-צד, "אור ירוק" קוראת לפעולה מיידית

2025-02-26 17:08:00

אור ירוק: עלייה חדה במספר ההרוגים בתאונות בצמתים עם רמזורים

summary of the current situation

שנת 2024 הייתה הקטלנית ביותר בעשור האחרון בתאונות דרכים מסוג חזית-צד, עם 80 הרוגים שנפגעו בתאונות מסוג זה, לעומת 53 הרוגים שנה לפני. הנתונים פורסמו על ידי עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס).

תאונות חזית-צד: סכנה גבוהה

תאונות חזית-צד מתרחשות כאשר אחד מכלי הרכב פוגע בחזית רכבו בצידו של רכב אחר. תאונות אלו מתרחשות בעיקר בצמתים ונגרמות לעיתים קרובות בשל אי מתן זכות קדימה או אי ציות לרמזור אדום. בשנת 2024, 19 הרוגים מתוך 80 נפגעו בתאונות אלו בכבישים העירוניים, המהווים 24% מכלל ההרוגים.

נתונים על הפגיעות בערים מרכזיות

נתוני עמותת "אור ירוק" חושפים את דירוג הערים שבהן התרחשו תאונות חזית-צד בשנה הקודמת:

  • ירושלים: 355 פגיעות, 2 הרוגים ו-45 נפגעים קשה.
  • חיפה: 329 פגיעות, 1 הרוג ו-18 נפגעים קשה.
  • תל אביב-יפו: 277 פגיעות, 4 הרוגים ו-61 נפגעים קשה.
  • באר שבע: 301 פגיעות, 12 הרוגים ו-116 נפגעים קשה.
  • אשדוד: 246 פגיעות, 1 הרוג ו-16 נפגעים קשה.

קנסות ועונשים בגין חציית רמזור אדום

ב"אור ירוק" ציינו כי העונש על חציית צומת באור אדום הוא קנס כספי של 1,000 שקל ועשר נקודות. יש להדגיש שגם עבירות חמורות נוספות עלולות להחמיר את העונש.

פתרונות מוצעים

מנכ"ל "אור ירוק", עו"ד יניב יעקב, התריע על הצורך בהצבת מצלמות רמזור בולטות בצמתים בעייתיים. הוא טוען כי אכיפת מהירות נמוכה בצמתים תסייע להקטין את מספר התאונות והנפגעים.

"הצבת אמצעי אכיפה אלקטרונית ותחזוק תקני התנועה הנדרשים יכולים לחסוך בחיי אדם", הדגיש יעקב.

לסיכום

תחום הבטיחות בדרכים זקוק לשיפור מיידי לאור הנתונים הקשים שנחשפים על עליית מספר ההרוגים בתאונות תוך כדי הניסיון להבין את הגורמים לתופעה ולהציע פתרונות דחופים.

תגיות

תאונת דרכים, עמותת "אור ירוק", בטיחות בדרכים, תאונות חזית-צד

שיתוף

רוצה לפרסם אצלנו ? הצעת מחיר?

מאמרים

Scroll to Top