דילוג לתוכן

קטגוריות נבחרות

יונה פרטי: האם יכול להמשיך לחדש את BuzzFeed עידן הבינה המלאכותית או שהוא עלול להיתקע בניסוייו?

ג'ונה פרטי: קריירה של חידוש מתמיד

הקדמה

ג'ונה פרטי, המייסד והמנכ"ל של BuzzFeed, ידוע כרבים מהמתקדמים בתחום המדיה הדיגיטלית במשך כמעט שני עשורים. במהלך הקריירה שלו, הוא נתקל בשינויים רבים כאשר החברה, שהחלה כסטארטאפ קטן, הפכה לכוח משפיע בתחום המולטימדיה. אך כעת, עם התבגרות החברה, עולה השאלה: האם התשוקה הבלתי נגמרת של פרטי לחדשנות הפכה אותו ליזם слишком הרבה מכדי להוביל את BuzzFeed ליציבות ארוכת טווח?

חידוש מתמיד ואסטרטגיה

״הדבר היפה בתחום הזה״, אומר פרטי, ״הוא שאתה עושה משהו [שונה] כל הזמן. זה לא היה 20 שנה של עבודה אחת. זה היה 20 שנה של ניהול סטארטאפ, ולאחר מכן ניהול עסק שהתפוצץ, ואז להבין איך להביא את החברה לציבור… ועכשיו הפיצוץ של ה-AI הגנרטיבי. תמיד יש משהו שיכול לשמור על התפקיד רענן וחדש.״

יכולת ההסתגלות של פרטי הייתה מרכיב מרכזי בהצלחה של BuzzFeed. במשך שנים, החברה הייתה מוכרת בזכות יכולתה ליצור תוכן שמשותף ברשתות החברתיות. לדוגמה, סרטון אחד על כך שנסיכות דיסני עשויות להיות "חבריות גרועות", צבר 77 מיליון צפיות במשך השנים. כיום, BuzzFeed מתמקדת ב-AI, כולל חידונים ותוכן המיוצר על ידי AI, ומשקיעה גם במשאביה במוצר בשם BF Island, רשת חברתית שמטרתה לשלב AI עם יצירת תוכן ולגרום ל"אושר ולהביע יצירה משחקית."

ניסיונות וקשיים

פרטי מדבר באופן קבוע עם התקשורת על המיזמים הקרובים של החברה, גם כאשר הם עדיין בשלב ההתהוות. הוא מאמין כי מדובר בדרך לשפר את המוצר: ״כשאתה מדבר על הדברים שאתה עובד עליהם, זה לא רק עם הצוות שלך אלא גם עם אנשים מבחוץ שיכולים לרצות לשתף פעולה. כשיש פלטפורמת מחשוב חדשה, יש התפוצצות של יצירתיות. אלה הרגעים שאתה יכול לבנות משהו חדש.״

למרות ההצלחה עם רבים מהפרויקטים האיקוניים של BuzzFeed, לא כל השינויים היו מוצלחים. בשנת 2023, BuzzFeed News סגרה את שעריה, מה שגרם לשאלות האם החברה הייתה צריכה לדבוק בחזון אחד ברור ולא לקפוץ בין מספר כיוונים. ההשקעות של החברה, כמו רכישת Complex Networks ב-2021, לא תמיד היו משתלמות. המחיר של מניות BuzzFeed ירד מ-10 דולר ל-2.20 דולר.

סיכונים והזדמנויות

בנוגע להשקעה ב-BF Island, פרטי מתאר את המהלך כ"הימור של 10 מיליון דולר שאינו צפוי להניב הכנסות השנה." הוא מדגיש כי העסק המרכזי של BuzzFeed הוא רווחי, אך שאלת החזון המתמשך נותרה. האם החברה תפיק תועלת מעבודה על חזון אחיד כמו הניו יורק טיימס או שתמשיך להמר על רעיונות חדשים?

היופי בתעשיית המדיה הוא שהחידוש תמידי, וההבנה העמוקה היא שדווקא נשאר על אותם מסלולים היא האסטרטגיה המסוכנת יותר.

סיום

צפו לשמוע עוד מהראיון עם פרטי בפרק הקרוב של StrictlyVC Download, ששודר בכל יום שלישי.

תגים

ג'ונה פרטי, BuzzFeed, חידוש דיגיטלי, מדיה דיגיטלית, AI גנרטיבי, BuzzFeed News, חדשנות, אסטרטגיה עסקית

שיתוף

6 מחשבות על “יונה פרטי: האם יכול להמשיך לחדש את BuzzFeed עידן הבינה המלאכותית או שהוא עלול להיתקע בניסוייו?”

  1. בהחלט נראה שיונה פרטי עשה צעד חכם ויכול להמשיך לחדש את BuzzFeed בצורה מרשימה!

  2. ינה פרטי בטח יצליח לחדש את BuzzFeed עם כישוריו המרשימים!

כתיבת תגובה

מאמרים

רוצה לפרסם אצלנו ? הצעת מחיר?

Scroll to Top