2025-03-13 12:24:00
תביעה ייצוגית נגד בית ההשקעות "מיטב טרייד" בעקבות תקלה במערכת המסחר
תמצגת התביעה
תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד בית ההשקעות "מיטב טרייד", בעקבות תקלה חמורה במערכת המסחר שהביאה להפסדים משמעותיים ללקוחות החברה. התובעים טוענים כי בזמן ההפרעה, המענה הטלפוני שסיפק בית ההשקעות היה לקוי וחסר, אשר הוביל לתסכול רב בקרב המשקיעים.
מה קרה בפועל
על פי תיאור המקרה, במהלך יום המסחר ב-10 במרץ 2025, פלטפורמות המסחר של "מיטב טרייד" כשלו למשך יותר מ-24 שעות. במשך פרק זמן זה, לקוחות החברה לא יכלו לבצע פקודות קנייה או מכירה, או למשוך כספים. המענה הטלפוני שהיה זמין להם היה עמוס ולא סיפק פתרון בזמן, כאשר לקוחות נאלצו להמתין מעל חצי שעה למענה אנושי.
נזקים שנגרמו ללקוחות
בבקשה לאישור התביעה נכתב כי "חוסר זמינות והיעדר יכולת לעשות שימוש בפלטפורמות גרמו להפסדים כספיים ואובדן הזדמנויות למשקיעים". לקוחות רבים דיווחו על תסכול ושחרור מהשקעות לאחר המתנות ארוכות. במיוחד, האירועים קרו בימים עם תנודתיות גבוהה בשוק ובמהלך ירידות חזקות בשערי מניות.
חובת ההתכוננות של בית ההשקעות
בתביעה נטען כי "לא יעלה על הדעת שבית השקעות המנהל מיליארדי שקלים לא יכול להציע גיבוי טכנולוגי או אנושי במקרה של תקלה". התובעים מדגישים את הצורך בשקיפות מצד החברה, מצב חירום שדרש עדכונים שוטפים ללקוחות, דבר שלא קרה.
סיכום
סוגיה זו מהווה דוגמה למערכת יחסים מורכבת שבין בית השקעות ללקוחותיו, ולצורך הדחוף לשירות בטוח ואמין במצבים קשים. התביעה מהווה קריאה לשקול את חובות בתי ההשקעות כלפי הלקוחות והצורך בהיערכות מתאימה למצבי חירום.