דילוג לתוכן

בעוד המתחרים הסינים דוהרים: טסלה מאבדת נתח שוק ומסתמכת על עתיד אוטונומי לא ברור

טסלה בנסיגה: המתחרים הסיניים פורצים קדימה

התמונה הכללית של שוק הרכב החשמלי

ביולי האחרון, שוק הרכב החשמלי חווה מהפכה של ממש עם עלייה מרשימה במסירות רכבים על ידי חברות סיניות כמו Li Auto, XPeng ו-NIO, שהציגו יחד קפיצה של כ-50% במסירות עם כמעט 98 אלף רכבים. BYD, השחקנית הבולטים בשוק הסיני, הודיעה על מסירות של כמעט 377 אלף רכבים, מתוכם יותר מ-200 אלף רכבים חשמליים לחלוטין (BEV), כך שהתחזיות לצמיחה נמשכות לחפש בחברות הסיניות.

ירידה במסירות של טסלה

בעוד שחברות סיניות מדווחות על צמיחה מרשימה, טסלה, המובילה בתחום הרכב החשמלי, חוותה ירידה מהותית במכירות. בחודש אפריל האחרון, טסלה מכרה בסין כ-58 אלף רכבים, ירידה של 6% לעומת השנה הקודמת. ב-שבעת השבועות הראשונים של הרבעון השני, נרשמה ירידה של כ-23% במכירות לשוק הסיני. אף על פי שמניית טסלה עלתה ב-59% מאז השפל באפריל, הפער במכירות בשוק הולך ומתרקם.

ירידה דרמטית באירופה

באירופה, מצבה של טסלה אף גרוע יותר. במאי האחרון, המכירות צנחו ב-49% בשוק שבו מכירות רכבים חשמליים עלו ב-28%. בעוד BYD עוקפת לראשונה את טסלה עם עלייה של 169% במכירות, נתח השוק של טסלה צנח מ-1.3% ל-0.7%. במדינות כמו ספרד ואיטליה, מדיניות ממשלתית ותמריצים מקומיים הובילו לעלייה במסירות רכבים, בעוד שבצרפת, גרמניה ובריטניה דווח על ירידה כללית בהתעניינות ברכבים.

תגובת טסלה לתחרות

לצורך התמודדות עם המתחרים הגוברים, טסלה מתמקדת בהשקת שירות הרובוטקסי שלה בטקסס, עם תקווה שהוא יהווה את "דבר הבא" בתחום. אך בזמן שהאסטרטגיה הזו מציבה את טסלה יותר כחברת טכנולוגיה ופחות כיצרנית רכב, היא מסתכנת בכך שהיא מאבדת אחיזה בשוק.

חששות לעתיד של המותג

בעידן שבו המתחרים הסיניים מציעים טכנולוגיה מתקדמת במחירים שוברי שוק, טסלה נמצאת בסכנה אמיתית. אם החברה לא תצג בקרוב דגם חדש ונגיש עם תמחור תחרותי, היא עלולה למצוא את עצמה מאחור בשוק המתפתח במהירות. המצב הנוכחי imדרות טסלה לאור של חידוש בקרב המתחרים, שמציעים אלטרנטיבות זולות ואיכותיות יותר

Scroll to Top